
Aquest dijous se celebra el Dia Mundial de la Visió Foto: IMO
L'any 2000, a partir d'una iniciativa del Lions Club International, l'Organització Mundial de la Salut (OMS) va decidir adoptar el segon dijous d'octubre com el Dia Internacional de la Visió, amb la intenció de focalitzar l'atenció pública en la ceguesa i la discapacitat visual. Sota la coordinació de l'Agència Internacional per a la Prevenció de la Ceguesa (IAPB), la jornada està integrada dins del programa global "Visió 2020. El dret a veure" que preveu reduir en un 25% la taxa de ceguesa evitable al món. Des de l'any 2005, a més, se celebra a partir d'una temàtica específica. Enguany se celebra aquest dijous, 8 d'octubre, amb el lema genèric de "Cura dels ulls per a tothom".

Cartell del Dia Mundial de la Visió 2015 Foto: IAPB
Així mateix, la IAPB, en col·laboració amb l'empresa Bayer HealthCare, ha organitzat enguany un concurs fotogràfic obert a professionals i aficionats que exemplifiquin el lema de la campanya d'enguany. Les imatges més votades a través de les xarxes socials mitjançant el hashtag #EyeCareForAll seran valorades per un comitè d'experts. El guanyador en fotografia professional podrà fotodocumentar un projecte de salut ocular, mentre que en la categoria d'aficionat el vencedor guanyarà una càmera Nikon D3300. Els guanyadors es donaran a conèixer el 14 d'octubre.
La Fundació IMO, amb l'atenció oftalmològica universal i de qualitat
A Catalunya són diverses les entitats que se sumen a la celebració, com ara l'Institut de Microcirurgia Ocular (IMO), de Barcelona, que a traves de la seva Fundació acollirà a les seves instal·lacions una emissió especial del programa Tot és possible de RAC1 en què s'explicaran què cal tenir en en compte per prevenir les malalties oculars més freqüents en grans i petits i quins són els tractaments més innovadors per tractar-les. Així mateix, l'IMO oferirà revisions gratuïtes a les primeres 60 persones que arribin a l’auditori de l'Institut per assistir al programa. A més, la Fundació IMO organitza una competició fotogràfica amb Instagram, amb l'objectiu de difondre en aquesta xarxa social el lema de l'any.
D'aquesta manera, la Fundació IMO, com a membre de la IAPB, s'afegeix al repte de cridar l'atenció sobre la necessitat d'una atenció oftalmològica universal i de qualitat. La fundació es va posar en marxa el 2010 amb l'objectiu de millorar la visió i, a través d'ella, la qualitat de vida de les persones, amb especial dedicació als col·lectius amb més risc oftalmològic i social.
Activitats a Terrassa
Per la seva banda, la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), amb la col·laboració del Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC) i l’Associació Catalana de Teràpia Visual (ACOTV), ha organitzat un seguit d’activitats entre les quals destaca el desplegament d'una carpa a la plaça Salvador Espriu de Terrassa en la qual es duran a terme revisions a escoles de la ciutat per part de la comunitat universitària.
A nivell estatal, l'empresa Correos Express, especialitzada en paqueteria del Grup Correos, s'afegeix a la celebració del Dia Mundial amb la distribució de material de la Federació Espanyola d'Associacions del Sector Òptic (FEDAO) i la Fundació Visió i Vida a òptiques de tot l'Estat.