El Jutjat Penal número 23 de Barcelona ha condemnat l'exdirigent de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) David Madí a 14 mesos de presó i una multa de 219.750 euros per la trama de factures falses del 2011 en què va participar com a cooperador necessari per a defraudar Hisenda, com han avançat diversos mitjans. La condemna també inclou altres delictes de falsedat documental.
El judici contra ell i set acusats més es va celebrar a finals de juliol. Aleshores, la Fiscalia va demanar una condemna de dos anys de presó per a Madí en considerar que dues societats mercantils que administrava -IKI Cat XXI i Nubul Consulting- van fer de "factureres", junt amb unes altres sis empreses, per a la productora audiviosual Triacom. O el què és el mateix, l'acusaven d'emprar les seves mercantils per fer factures falses a la productora i poder defraudar així l'IVA i l'impost de societats.
Madí, però, va negar al judici l'existència de cap trama d'aquesta mena i, en canvi, va defensar que només va dur a terme feines de consultoria i assessorament per a Triacom. Al seu torn, l'exadministrador de Triacom i exgerent de TV3, Oriol Carbó, ja va confessar el frau el 2017 i el fiscal li va rebaixar la petició de condemna dels 11 mesos de presó als 8 que va demanar en el tràmit de conclusions finals. També va confessar l'exresponsable de l'empresa Hispart, Juan Manuel Parra, i el fiscal també ha rebaixat la petició de pena per a ell: si escau, de dos anys de presó a un.
[h3]El cas Triacom[/h3]
Segons el relat de la Fiscalia, més enllà de la implicació de Madí, Triacom va subcontractar Mediapro per produir els concursos "El Gran Dictat" i "Fish&Chips" per a Televisió de Catalunya pels anys 2010 i 2011 per valor de 960.000 euros. A canvi d'aquests diners, Mediapro es feia càrrec de tota la feina i costos de producció. No obstant això, les empreses Hispart i Stereorent haurien presentat vuit factures a Triacom per valor de 550.000 euros més 99.000 d'IVA per feines inexistents per aquests concursos. Una altra de les empreses investigades va presentar cinc factures valorades en 160.000 euros més 28.800 d'IVA pel càsting de concursants, el grafisme i altres feines dels concursos i feines extres per a Telefónica i Gas Natural.
Una tercera empresa va presentar factures per un valor total de 158.000 euros per fer decorats dels dos concursos per a Triacom, tot i que no tenia personal ni infraestructura per fer-ho. Un quart empresari va presentar factures per valor de 194.000 euros a Triacom per diversos serveis. Per tot això, el 2011 Triacom va declarar uns ingressos de 5,1 milions d'euros i unes despeses de 2,9 milions, cosa que comportava uns beneficis de 2,2 milions i 660.000 euros de pagament d'impost de societats. Hisenda calcula, però, que hauria d'haver pagat 257.000 euros més. Respecte a l'IVA, s'haurien defraudat uns 181.000 euros.
David Madí, condemnat a 14 mesos de presó per frau a Hisenda
L'exdirigent de Convergència també haurà de pagar una multa de 219.750 euros per la trama de factures falses el 2011

- David Madí, en una imatge d'arxiu -
- EuropaPress
Ara a portada
Publicat el 25 d’octubre de 2022 a les 18:57
Et pot interessar
-
Societat Un menor en estat greu després de ser atropellat per un taxi a Nou Barris
-
Societat Si reps un SMS de la Seguretat Social no hi facis clic: pot ser una estafa
-
Societat Quan cau la segona Pasqua enguany? Gairebé 200 municipis faran festa
-
Societat El temps d'aquest divendres 25 d'abril: sol i núvols a les portes d'un canvi de temps per al cap de setmana