El col·lectiu que defensa la conservació del monument franquista de l'Ebre a Tortosa ha presentat una proposta aquest dimecres als pressupostos participatius de l'Ajuntament de Tortosa perquè es destinin recursos municipals a la reinterpretació i manteniment del monòlit.
Argumenten que és "una inversió en turisme i per promocionar la ciutat" i "una eina que pot afavorir el diàleg, la cohesió social per afavorir la pau i la memòria històrica a la ciutat". L'entitat remarca que la proposta "és viable tècnicament i que "compleix" els requisits de la guia dels comptes participatius del consistori perquè és una actuació "de competència municipal", afirmació que l'Ajuntament sempre ha refusat.
La portaveu de l'entitat, Consol Cordero, ha apuntat que esperen una resposta "positiva" del consistori i que la proposta sigui inclosa en la votació dels pressupostos participatius. El col·lectiu defensa que la reinterpretació es pot executar dins de l'exercici pressupostaria i que no contravé cap norma jurídica. Afegeixen que la seva proposta "és una oportunitat per treballar i reduir l'exclusió social, és "d'interès general" i "sostenible en el temps".
Defensors del monument franquista de Tortosa volen mantenir-lo amb pressupostos participatius
L'entitat argumenta que és "una inversió en turisme" i pot ser "una eina per la cohesió social"
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de setembre de 2021 a les 19:40
Et pot interessar
-
Societat
Alerta per pluges intenses a 21 comarques del litoral aquest dimarts 16 de desembre
-
Societat
Primera convocatòria de cursos de català per al 2026: consulta el calendari per nivells
-
Societat
La prescripció d’antidepressius a Catalunya ja va pujar abans de la Covid i el Clínic demana més especialistes
-
Societat
Abonament de transport públic únic a tot l'Estat per 60 euros al mes: Rodalies, Mitjana Distància i busos
-
Societat
La compravenda d’habitatges bat rècord a l’octubre amb més d'11.000 operacions per primer cop des del 2007
-
Societat
Condemnen CatSalut a indemnitzar un pacient amb 67.000 euros per «mala praxi» en la cura d'un tall al dit
