Desenes de persones s'han concentrat aquest dimarts davant la botiga del Barça al Passeig de Gràcia, a Barcelona, per denunciar que el club ha contractat la constructora Limak per encarregar-se les obres de l'Espai Barça. La manifestació, impulsada pel Partit dels Treballadors de Turquia, pretenia posar en relleu les activitats de dubtós respecte cap als drets humans de Limak. L'empresa està "intentant talar tots els arbres del bosc d'Akbelen, una regió turca, i convertir-lo en una regió de mineria oberta", segons afirmen en el manifest llegit durant la concentració.
"L'actuació de Limak és il·legal", apunta el portaveu del partit Berkay Demirel. "Hem portat la tala massiva als tribunals, però la força de Limak dins del govern d'Erdogan és molt gran", ha afegit. L'empresa, segons afirmen, viola el dret a la vida, a un judici just i a la propietat. "Estan destruint casa nostra, el nostre espai vital", afegeixen al manifest, on remarquen que l'empresa viola l'Acord de París i "tots els documents rellevants de les Nacions Unides en matèria ecològica".
Els manifestants, a través de consignes i cartells, han posat en dubte la coherència d'establir contractes amb empreses que desforesten boscs mil·lenaris contra els criteris ambientals amb el lema que defineix l'entitat, Més que un club. A l'àrea desforestada fins ara hi cabria 13 vegades el Camp Nou, segons apuntava el cartell d'una manifestant. L'àrea de desforestació prevista, però, és molt més gran.
La lluita per evitar la tala massiva d'arbres a la regió ve de lluny. La batalla legal per preservar hàbitats naturals, però també habitatges va començar el novembre del 2020. Els recursos als jutjats han aconseguit aturar el procediment diverses vegades, però Limak no ha donat el seu braç a tòrcer i ha intentat obtenir permís legal fins ara, quan té la llum verda per continuar desforestant.
Denuncien que l'empresa constructora de l'Espai Barça està impulsant una desforestació massiva a Turquia
Societat
Desenes de persones es concentren davant de la botiga del club a Passeig de Gràcia per assenyalar la constructora Limak, que està talant milers d'arbres d'un bosc mil·lenari
- Desenes de persones es manifesten contra Limak -
- Bru Domingo
ARA A PORTADA
-
-
Societat Sánchez promet «arribar fins al final» per esclarir les causes de l'accident mortal de Toledo Oriol March | Natàlia Pinyol
-
Societat «Ens toca molt de prop»: el record d'Adamuz reapareix amb la tragèdia de Toledo Gerard Mira
-
-
Televisió Llàgrimes a plató, ferits ensangonats i morbositat: crítica de la cobertura de les televisions a l'accident de Toledo Victor Rodrigo
Publicat el
01 d’agost de 2023 a
les 19:16
Et pot interessar
-
Societat
Mata l'exparella a Barcelona i s'entrega en una comissaria de Madrid
-
Societat
Iberia limita els preus entre Madrid i Andalusia després de l'accident mortal a Toledo
-
Societat
Marc Rodrigo, neuròleg, alerta sobre l’ictus entre els joves: «Les conseqüències poden ser pitjors»
-
Societat
Mor l'exministra del PP Fátima Báñez, una de les passatgeres del tren accidentat
-
Societat Sindicats i AEC ratifiquen la voluntat dels docents: així queda el calendari de vagues
-
Societat
Les bates blanques prenen el carrer en el primer dia de vaga indefinida
