Denuncien sis populars marques d'alimentació per reduflació

La pràctica consisteix a fer que als ulls del consumidor el preu del producte sigui el mateix, però en rep una quantitat menor

  • Una clienta amb mascareta al supermercat -
Publicat el 24 de juny de 2022 a les 12:09
L'augment del preu de l'energia, dels carburants i la crisi d'Ucraïna ha comportat un increment del cost dels productes del supermercat. L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ja alertava el passat mes d'abril d'una pràctica que realitzaven algunes grans marques per mantenir el preu del producte.

A ulls del consumidor, el preu del producte és el mateix que abans, però en rep una quantitat menor. És la pràctica de la reduflació, molt utilitzada els últims mesos per l'impacte de tots els fenòmens mundials. Ara, l'OCU ja ha identificat sis grans empreses d'alimentació que estan fent aquesta pràctica i les ha denunciades davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

En concret, són Pastas Gallo, Danone, Pescanova, Cola cao, Tulipán i Campofrío. L'OCU considera que estan exercint unes pràctiques que poden alterar la competència de manera deslleial. Per evitar-ho, l'organització també demanarà al ministeri de Consum que obligui a millorar les informacions que es donen en l'etiquetatge dels productes.

L'OCU va alertar d'aquesta tècnica per primer cop a finals del 2021. Afectava productes ben diversos que podien anar des del cacau en pols, fins als iogurts o els envasos de pasta. Precisament algunes de les marques conegudes que ho havien dut a terme eren Cola cao (amb 40 grams menys), la mantega Tulipán (amb 50 grams menys) o la pasta Gallo, que va pujar més d'un 15% el preu dels paquets.

[plantillavirals]