Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat a les 19:45 hores d'aquest diumenge la fase d'alerta del Pla especial d'emergències per Inundacions a Catalunya, l'Inuncat, un cop ha passat el gruix de les tempestes.
Tot i que no s'han registrat incidències destacables a causa de les pluges, els bombers han hagut de fer més d'una desena de sortides aquesta tarda i el telèfon d'emergències ha atès una vintena de trucades relacionades amb les pluges, la majoria per incidències viàries. La majoria d'avisos s'han rebut del Baix Ebre i gran part han estat per inundacions en habitatges i per arbres caiguts. En les pròximes hores encara s'esperen ruixats al nord-est del país, tot i que seran més febles.
Tot i que ha descarregat amb força a l'Alt Camp, Baix Camp, Montsià i Pla de Lleida, l'únic punt on s'ha superat el llindar d'intensitat dels 20 litres per metre quadrat en 30 minuts ha estat Aldover, on han caigut 24,4 litres en mitja hora. Al nord del país, ha plogut amb força al Pallars Jussà, Pallars Sobirà i a l'Alt Urgell, però en cap moment s'ha superat el llindar.
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya les pluges es desplacen cap a l'oest del país, on estan descarregant amb més intensitat. Els ruixats continuaran al llarg d'aquest vespre i nit a tot el territori català, però s'esperen de baixa intensitat. Demà dilluns, l'SMC preveu que les pluges afectin el terç nord est del país i siguin més febles.
Desactivada l'alerta Inuncat un cop passat el gruix de pluges
En les pròximes hores encara s'esperen ruixats al nord-est del país, tot i que seran més febles
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de setembre de 2014 a les 18:06
Et pot interessar
-
Societat Un 30% dels catalans creu que no té prou ingressos per tenir una vida digna
-
Societat La misteriosa estació de Correus rep els primers visitants 50 anys després de la seva clausura
-
Societat Segon dia sense megafonia ni monitors a Rodalies per una incidència tècnica
-
Societat El temps d'aquest dimarts 21 d'octubre: nuvolades a tot arreu
-
Societat Justícia construirà dos mòduls a Mas d'Enric per afrontar l'increment de reclusos
-
Societat El xef espanyol amb més estrelles Michelin tanca un restaurant de Barcelona