Els Mossos d'Esquadra han desarticulat una banda de lladres que entre desembre i gener hauria comès 20 robatoris amb força i un assalt violent als municipis de Bescanó, Salt, Anglès i Cassà de la Selva.
Segons ha informat aquest divendres la policia catalana, entre el 18 i el 20 de febrer van detenir tres adults d'entre 20 i 27 anys, veïns de Salt i Anglès, i un menor, als qui els imputen pertinença a grup criminal, robatori amb força i robatori amb violència i intimidació. A més, ha estat imputat un altre presumpte lladre que actualment es troba a la presó per un altre robatori amb força en un domicili.
L'assalt violent es va cometre la nit del 4 de desembre en un domicili de Bescanó, quan tres encaputxats van irrompre a la casa d'una dona, la van agafar pel cabell i li van demanar les joies, si bé la víctima va estrènyer el botó de Teleassistència i els lladres van fugir.
També el desembre, la banda hauria comès sis robatoris amb força a domicilis: cinc a Salt i un a Bescanó, i al gener, 14 robatoris més: set a Anglès, cinc a Bescanó, un a Salt i un altre en Cassà de la Selva.
Segons els Mossos, aquests lladres actuaven com una organització criminal amb "tasques organitzades, jerarquitzades i definides" i sempre buscaven en els seus cops diners en efectiu, aparells electrònics i joies.
La investigació policial ha permès determinar, gràcies als indicis i vestigis recollits, que els quatre homes detinguts i l'imputats havien participat en diferent mesura en els robatoris denunciats. Els arrestats, dos d'ells amb antecedents, han passat aquest divendres a disposició d'un jutjat d'instrucció de Girona, en funcions de guàrdia.
Desarticulada una banda que hauria comès vint robatoris a Girona
Societat
Van actuar a Bescanó, Salt, Anglès i Cassà de la Selva
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de febrer de 2014 a
les 18:11
Et pot interessar
-
Societat
L'escola inclusiva i la «professionalitat» dels docents marquen el gran debat educatiu d'Illa
-
Societat
La fractura de l'empatia
-
Societat
Vaga a Rodalies del 29 d’octubre: serveis mínims en hora punta i menys trens en circulació
-
Societat
Només la meitat dels docents està disposat a tornar a la vaga
-
Societat
Francesc Augé rebrà finalment l'eutanàsia després de la guerra judicial amb el pare
-
Societat
Limitar la velocitat màxima a 100 km/h en 150 km de l'AP-7: el pla de Trànsit per reduir la mortalitat
