Agents de la policia estatal han detingut 57 persones a Las Palmas, Barcelona, València i Sant Sebastià i han desarticulat una xarxa dedicada a la regularització de ciutadans xinesos als quals donaven d'alta a la Seguretat Social com a treballadors de la llar. Els ciutadans xinesos mai no arribaven a treballar en aquesta ocupació i un cop obtinguda la residència tornaven a Barcelona per treballar en el sector tèxtil.
El líder de la xarxa, que també està detingut, els aconseguia persones de contacte que els donaven d'alta a la Seguretat Social, i els hi pagava quantitats que oscil·laven entre els 1.500 i els 2.000 euros. Els ciutadans xinesos abonaven a l'organització quantitats properes als 8.000 euros pels seus serveis.
El cap del grup obtenia la majoria dels encarregats de proporcionar treball en el seu entorn laboral, ja que gran part dels detinguts per falsedat documental i pertinença a grup criminal són treballadors del sector hoteler de l'illa de Lanzarote.
La dona del líder de l'organització, igualment de nacionalitat xinesa, també donava d'alta suposats treballadors de la llar a canvi de diners, i se li van intervenir 14.480 euros a l'aeroport de Lanzarote quan tornava d'obtenir el cobrament que els ciutadans xinesos li devien pels seus serveis.
Durant el registre al seu domicili els agents han intervingut material informàtic i documentació que confirmava que tota l'activitat de la xarxa se centrava en el seu líder, que s'encarregava de tramitar la documentació, buscar els suposats responsables d'oferir feina, organitzar els viatges per realitzar els tràmits dirigits a la regularització dels ciutadans xinesos, etc..
La xarxa tenia dos pilars més per al seu funcionament, un d'ells una funcionària de l'ajuntament d'una localitat de Lanzarote, que facilitava la inscripció d'aquests ciutadans irregulars.
Els agents van descobrir gairebé trenta persones empadronades en el domicili del cap del grup i quatre més en el de la mateixa funcionària, que també hauria donat d'alta suposats treballadors de la llar de nacionalitat xinesa.
L'altre pilar de la xarxa era l'aparença legal que es donava a les contractacions des d'una gestoria que proporcionava nòmines i contractes falsos per tal que la resta d'implicats pogués presentar-los a les institucions públiques si s'investigaven aquestes relacions laborals. El responsable d'aquesta gestoria també està entre els detinguts.
Desarticulada una xarxa que regularitzava ciutadans xinesos de Barcelona per 8.000 euros
La policia ha detingut 57 persones, entre els quals el líder del grup, i ha destapat una gestoria implicada
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
Publicat el 27 d’agost de 2016 a les 12:24
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 31 d'octubre de 2025: boires i cel enteranyinat
-
Societat
Mor un home en caure d'una alçada de 14 metres mentre treballava en el sostre d'una empresa de Viladecans
-
Societat
Condemnen a presó el tuitaire que volia «perseguir» la família que va demanar més castellà a l'escola de Canet
-
Societat
Un congrés internacional i una exposició commemoraran el centenari de la mort de Gaudí
-
Societat
Els millors plans per la Castanyada 2025 a Catalunya
-
Societat
Les entitats mantenen el pols contra la prefectura de Via Laietana i convoquen una manifestació pel 23-N
