El nombre de víctimes per coronavirus entre les persones que viuen a residències de gent gran a Catalunya ha patit un notable descens aquest dilluns en els casos nous, ja que s'han registrat 73 nous, quasi un centenar menys que el diumenge (que n'hi va haver 162), segons informa el Departament de Salut. El total de defuncions en aquests espais, un dels llocs més castigats per l'epidèmica, s'eleva a 1898 residents.
Amb dades de 13 d'abril hi ha 3.920 persones en residències de gent gran i que han donat positiu a la Covid-19, 261 més que ahir. Aquestes persones estan aïllades, estan sent tractades i la seva atenció segueix els protocols marcats pel Departament. A més, 1.214 residents estan hospitalitzats, 79 més que dissabte.
A Catalunya hi ha 64.093 persones grans que viuen en places residencials públiques i privades. Fins a aquesta data s'han confirmat també que hi ha 358 residències amb persones diagnosticades de coronavirus i 418 amb persones amb simptomatologia. El sistema català està format per 1.073 residències de gent gran.
128 morts més en hospitals i 471 nous positius
El Departament de Salut ha informat aquest dilluns a última hora que s'han registrat 471 positius nous de coronavirus a Catalunya, cosa que eleva la xifra total a 35.197. Una dada significativament més baixa que diumenge, quan es van comptabilitzar 699 caos nous. D'aquesta manera, la xifra continua dins la tendència a la baixa dels últims dies i que es situa com a avantsala del retorn a la feina per una bona part de la població de Catalunya. A molts de llocs de l'Estat avui ja ha estat el primer dia en què la gent ha tornat a treballar, després que el govern espanyol ordenés l'aixecament del confinament total.
Pel que fa al nombre de morts, als hospitals se n'han registrat 128 en les últimes 24 hores que eleven la xifra total a 3.666 des que va començar la crisi. El nombre de morts diaris es manté alt, i puja respecte diumenge, quan se'n van comptabilitzar 96 en centres sanitaris. Des de l'inici de la crisi s'han hagut d'ingressar 2.775 persones, 55 en les últimes hores.
Descens de les morts per coronavirus a les residències: 73 persones en 24 hores per coronavirus
Societat
Des del 15 de març, els decessos pugen a 1.898 en aquests espais
- Les dades de diumenge 12 d'abril -
- ND
- Un dels avis sense símptomes de la residència d'avis d'Àger, amb mascareta, entrant al centre -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Societat Illa i els Comuns pacten un augment de l'habitatge protegit a llocs no previstos David Cobo
-
Societat Una nova crisi a Rodalies per una obra faraònica que superarà els 1.000 milions Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política El Govern demana al Tribunal de Comptes que apliqui l'amnistia i aixequi les mesures cautelars per l'1-O Redacció
-
Política La confessió de Lluís Llach: «El 2017 es va decidir que tot el Govern anava a l'exili» Oriol March
Publicat el
13 d’abril de 2020 a
les 20:59
Et pot interessar
-
Societat Una incidència invalida els resultats catalans de les proves PISA
-
Societat
Un barri de Barcelona canvia de nom després d'una consulta popular
-
Societat
Vall d'Hebron fa el primer trasplantament entre dues persones amb VIH a l'Estat
-
Societat
Barcelona planteja ajudes per posar aire condicionat a casa i situa el 2027 com a possible data d'inici
-
Societat
David Bondia, reelegit síndic de Barcelona
-
Societat El Govern repartirà 150.000 ulleres per a l'eclipsi solar amb un ampli dispositiu
