El trastorn d'ansietat és la principal patologia mental a Catalunya i a la major part del món occidental, amb més de 300 milions de persones afectades. El seu tractament és divers i depèn de cada cas, però un nou estudi de la Universitat de Coïmbra, a Lisboa, publicat a la revista Molecular Psychiatry de Nature obre la porta a noves vies per a pal·liar-ho, amb aplicacions també en els casos d'estrès posttraumàtic i de fòbies.
Tot, gràcies al descobriment del funcionament de la tropomiosina quinasa C, una proteïna que intervé en la creació de records i en la generació de respostes a l'estímul de la por. Així, si s'aconsegueix controlar la seva activitat, es podria neutralitzar la por i l'ansietat. La nova teràpia consistiria, doncs, en un tractament farmacològic acompanyat de teràpies d'exposició a la por per reeducar el pacient.
[noticiadiari]2/267580[/noticiadiari]
I és que l'ansietat, els atacs de pànic, l'estrès posttraumàtic o les fòbies són un conjunt de trastorns relacionats amb la por i depenen de factors múltiples. En el cervell, la tropomiosina quinasa C permet extingir la por, però només es produeix si hi ha hagut un procés d'aprenentatge condicionat. Tot plegat ha estat testat de manera preclínica amb ratolins i l'objectiu és arrencar amb l'estudi clínic amb persones.
[plantillavirals]
Descobreixen com una proteïna neutralitza la por i l'ansietat
Societat
La tropomiosina quinasa C intervé en la creació de records i obre noves línies de tractament de patologies psicològiques
ARA A PORTADA
-
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
16 de febrer de 2024 a
les 20:10
Et pot interessar
-
Societat
Mor Rosa Maria Duran als 99 anys, figura destacada de l’exili català a Mèxic
-
Societat Foment defensa la marca Seat i demana «garantir-ne» el futur comercial
-
Societat
Què sabem i què no del triple apunyalament de Sants
-
Societat
Ferit crític l'autor de tres apunyalaments després de saltar d'un quart pis a Barcelona
-
Societat Barcelona recupera el servei de metro entre la Sagrera i el Bon Pastor
-
Societat
Els joves txecs que aprenen català: «És la llengua més bonica del món»
