Els Mossos d’Esquadra han detingut aquesta matinada a Barcelona tres homes de 35, 32 i 26 anys quan acabaven de fer un butró (forat a una paret) per accedir a una empresa immobiliària del districte de Sarrià-Sant Gervasi. Els arrestats presumptament formaven un grup organitzat especialitzat en robatoris amb força a empreses immobiliàries a les quals obrien les caixes fortes fent ús de llances tèrmiques o bufadors.
Amb aquestes detencions, els investigadors donen per desarticulat aquest grup criminal que en els darrers mesos hauria comès presumptament fins a nou robatoris en empreses immobiliàries de les localitats de Barcelona, Sitges i Platja d’Aro.
Les detencions s’han realitzat en el marc d’una investigació que el Grup de Robatoris amb Força a establiments de l'Àrea d'Investigació Criminal de Barcelona va iniciar el passat mes de juny. Els agents van tenir coneixement que s’havien denunciat diversos robatoris amb força comesos a diverses empreses i despatxos professionals amb el mateix modus operandi.
Fals operari de telefonia
Segons informa el cos policial, per perpetrar els robatoris un dels components del grup accedia als establiments escollits mentre es feia passar per un fals operari d’una coneguda marca de telefonia amb el pretext de realitzar una revisió tècnica o per resoldre una avaria. Un cop a l’interior del local comprovava de primera mà si l’establiment podia ser un lloc d’interès i on estaven ubicats els sistemes d’alarma, els telèfons i les caixes fortes.
Quan disposaven d’aquesta informació els membres del grup preparaven el robatori i el perpetraven habitualment en cap de setmana o en vigílies de festiu. Un cop a l’interior trencaven les caixes fortes per mitjà d'un bufador o una llança tèrmica. Prèviament inutilitzaven les alarmes amb inhibidors de freqüència.
Els investigadors tenien identificat un dels membres del grup al qual se li havien fet seguiments actius en els darrers dies. A conseqüència d’això aquesta matinada s’ha dut a terme un dispositiu policial i els investigadors han sorprès els tres homes en el moment que accedien a l’interior d’una empresa després de realitzar un butró. Els policies han comprovat que la porta del quartet de l’ascensor estava oberta i una de les parets presentava un forat de 50 centímetres per 40 que donava accés a una empresa immobiliària.
El investigadors han pogut comprovar que un dels membres del grup viu a Madrid, des d'on es desplaçava quan s'havia de realitzar el robatori, es tracta d'una delinqüent molt especialitzat en l'obertura de caixes fortes i al qual ja li constaven nombrosos antecedents per robatoris a empreses. Els detinguts passaran a disposició judicial durant les properes hores. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions a més de poder relacionar els detinguts amb més fets delictius.
Desmantellada una presumpta banda dedicada a forçar caixes fortes d'immobliàries
Els Mossos d'Esquadra detenen a tres homes que suposadament feien servir llances tèrmiques o bufadors per accedir als diners

- Una de les caixes fortes forçades | Mossos d'Esquadra -
- | Mossos d'Esquadra
ARA A PORTADA
-
-
-
La llista més completa de pel·lícules sobre la Segona Guerra Mundial a totes les plataformes Víctor Rodrigo
-
Hi ha vida més enllà de «Band of Brothers»: les millors sèries de la Segona Guerra Mundial Víctor Rodrigo
-
Fumata negra el primer dia de conclave mentre la cúria s'ho juga tot a Parolin Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 22 de setembre de 2016 a les 19:24
Actualitzat el 22 de setembre de 2016 a les 19:25
Et pot interessar
-
Societat Retards de més de 20 minuts en diverses línies de Rodalies per l'avaria d'un tren
-
Societat Les 101 platges de Catalunya amb bandera blava el 2025
-
Societat Els bancs són responsables de les estafes i han de pagar els diners robats
-
Societat Desallotjament en marxa als assentaments de Vallcarca: antiavalots i protesta social