Tècnics del Servei de Sanitat Vegetal del Departament d'Acció Climàtica han detectat per primera vegada a Catalunya, en plantacions de blat de moro de la comarca del Pla d'Urgell, la presència de l'escarabat Diabrotica virgifera, un insecte coleòpter crisomèlid que provoca danys greus al blat de moro i amb gran capacitat de dispersió.
La plaga de l'escarabat del blat de moro va arribar a Europa els anys 90 procedent dels Estats Units, i fa temps que afecta les plantacions d'aquest cultiu en la majoria del països europeus. Des d'Acció Climàtica recomanen als agricultors i tècnics que estiguin alerta i, en cas de detectar la presència de l'insecte, ho comuniquin a la conselleria i segueixin les recomanacions per reduir la plaga.
Tot i tractar-se d'una de les plagues més devastadores que afecta el blat de moro, la Comissió Europea va decidir no continuar les mesures d'emergència en contra perquè no tenien l'eficàcia suficient, i, des de llavors, no és considerada plaga de quarantena ni està subjecta a cap regulació.
Malgrat això, Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural recomana als agricultors que en puguin ser afectats tot un seguit de mesures com ara tractaments insecticides en moments adients i la rotació de cultius durant els dos anys següents abans de plantar blat de moro un altre cop. També remarca la importància d'evitar el transport de terra o parts fresques de blat de moro fora de la parcel·la afectada i prendre mesures d'higiene en la maquinària abans de sortir del camp afectat.
Detecten al Pla d'Urgell una plaga d'escarabats mai vista a Catalunya
Societat
Acció Climàtica demana a pagesos i tècnics estar alerta per si observen exemplars de l'escarabat que la provoca
ARA A PORTADA
-
Política «Seràs el ponent de la llei antiocupació»: Feijóo s'aferra a Albiol per imposar-se a Vox a Catalunya Pep Martí i Vallverdú
-
Política Albiol se saltarà els estatuts del PP: no es pot ser diputat i alcalde d'una ciutat de mes de 20.000 habitants Pau Espí Solé
-
-
Política Sánchez juga la carta Begoña Gómez en la campanya: «Ens han intentat trencar i no ho han aconseguit» Natàlia Pinyol
Publicat el
28 de juliol de 2021 a
les 17:05
Et pot interessar
-
Societat
Troben el cos de la dona arrossegada per una riera a Cabrera de Mar
-
Societat
Rodalies recupera la normalitat després de la suspensió temporal de l'R2 Sud i els Regionals
-
Societat
TMB instal·la barreres antiinundacions a Barcelona davant la previsió de pluja
-
Societat
Els micropobles reclamen un marc normatiu propi per a l'escola rural
-
Societat
Plataforma per la Llengua alerta que la catalanofòbia «afebleix el prestigi social del català»
-
Societat
«Estem cansades de ser la persona que fent birres ha de dir que no es faci un comentari sexista»
