El Centre de Recerca en Sanitat Animal (CReSA) de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) adscrit a la Conselleria d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha confirmat aquest divendres la presència positiva del virus del Nil Occidental en mosquits catalans.
Es tracta d'una mostra de trenta mosquits de l'espècie Culex pipiens provinents d'un parany situat en una explotació hípica de Riudoms (Tarragona), segons ha informat el departament a través d'un comunicat aquest divendres.
Una vegada confirmada la detecció del virus, el Servei de Prevenció en Salut Animal de la Conselleria d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (DAAC) ha activat el protocol d'alerta de Nivell 2. Així mateix, el departament ha aclarit que la detecció del virus no suposa la declaració oficial del focus de la malaltia, encara que sí que indica la circulació del virus a la zona, motiu pel qual han activat l'alerta.
El Servei de Control Epidemiològic i Resposta a Alertes i Emergències ha avisat el Banc de Sang i Teixits i als Serveis de Vigilància Epidemiològica, que al seu torn, han alertat els hospitals de la zona perquè tinguin en consideració el virus davant un diagnòstic de meningoencefalitis vírica sense filiar.
Detecten el virus del Nil a Catalunya en una mostra de mosquits
El Servei de Prevenció en Salut Animal de la Conselleria d'Acció Climàtica ha activat el protocol d'alerta de nivell 2
ARA A PORTADA
Publicat el
27 d’agost de 2021 a
les 17:00
Et pot interessar
-
Societat
Set de cada deu alumnes de grau superior en modalitat dual troben feina
-
Societat
Tots els municipis de Barcelona excepte dos prohibeixen fumar a la platja
-
Societat
Barcelona prepararà un homenatge a Josep Sunyol, polític republicà i president del Barça afusellat pel franquisme
-
Societat
Barcelona decideix limitar l'accés als turistes als «búnquers» del Carmel
-
Societat
PSC i Junts aguanten la pressió i aproven definitivament el nou Pla d'Usos de Ciutat Vella
-
Societat
La DGT alerta d'una multa de 200 euros per no portar aquest element obligatori al cotxe
