Detenen a Bilbao el segon autor de l'atracament a Cambrils l'any 2010

Una dona va resultar morta per un tret de pistola | Ja s'havia detingut a l'altre atracador, també al País Basc

Publicat el 22 de juliol de 2015 a les 20:31

Imatge de l'exterior de la sucursal el dia de l'atracament, l'any 2010. Foto: delCamp.cat

Aquest dimarts, 21 de juliol, s'ha detingut a Bilbao un home de 38 anys d'edat, domiciliat a la capital biscaïna, acusat de ser un dels dos participants en l'atracament que va tenir lloc a la Cambrils l'octubre de 2010, en el curs del qual va resultar morta per un tret d'arma de foc una dona, treballadora del Banc de Santander.

Arran de l'atracament i al sospitar-se que els autors del mateix podrien integrar una organització criminal que hauria comès altres delictes en diferents províncies de l'Estat, es va obrir una investigació, dirigida pel Jutjat d'Instrucció número 3 de Reus, amb la participació coordinada d'agents pertanyents a l'Ertzaintza, als Mossos d'Esquadra, Guàrdia Civil i la policia espanyola.

Una operació que ve de lluny

Les investigacions van portar finalment a l'activació d'una important operació, al març de 2011, en la qual efectius de les policies participants van procedir a detenir de forma simultània i coordinada a un total de set integrants de la banda, entre ells el presumpte autor material del homicidi, un home de 45 anys d'edat. Les detencions van tenir lloc a les localitats biscaïnes de Bilbao i Portugalete i en la càntabra de Castro Urdiales. Als arrestats se'ls van imputar un total de vint robatoris amb violència i intimidació en entitats bancàries, entre ells el de Cambrils. No obstant això, entre els detinguts no figurava el segon dels participants en l'atracament, de manera que l'equip conjunt va mantenir la investigació oberta en el temps a la recerca de nous indicis que permetessin aconseguir la seva identificació i detenció.

El detingut serà traslladat a Reus

Finalment, es va poder constatar que la persona buscada era un home de 38 anys d'edat, que desenvolupava una vida aparentment normal a la capital biscaïna tractant de passar desapercebut. Un cop localitzat, va ser detingut dimarts passat a Bilbao, sent traslladat a dependències de l'Ertzaintza a l'espera del seu trasllat a Reus per ser posat a disposició judicial, fet que es produirà en les pròximes hores.