Novetats en el cas Vidal-Quadras. Després que l'Audiència Nacional acordés fa unes setmanes deixar en llibertat les tres persones detingudes per l'intent d'"assassinat terrorista" a l'expresident del PP català i cofundador de Vox, Aleix Vidal-Quadras, la policia de Colòmbia ha detingut un dels altres implicats, que es trobava fugit i amb una ordre de cerca internacional.
Així ho ha avançat El Confidencial i ho ha confirmat Europa Press, que han concretat que l'arrestat és G. O. Higuera, acusat de terrorisme, que intentava entrar a Colòmbia des de Veneçuela. Si bé, en el seu registre a l'aeroport, ha saltat l'alerta vermella de la Interpol. Ara, només queda un presumpte implicat per localitzar.
Vidal-Quadras va assegurar a la policia, encara ingressat en estat greu a l'hospital Gregorio Marañón, que els seus vincles amb un grup opositor del govern iranià podria haver estat el detonant de l'atac. Fins i tot podria existir una segona branca d'investigació que implicaria el país del règim aiatol·là: algun afer econòmic en el qual estaria implicat el fundador de Vox i exlíder del PP a Catalunya.
[noticiadiari]2/265038[/noticiadiari]
El règim dels aiatol·làs, que governa l'Iran, mai ha assassinat un polític europeu al Vell Continent. Les conseqüències diplomàtiques d'un crim d'aquesta magnitud serien enormes. No obstant això, el Consell Nacional de Resistència de l'Iran (CNRI) no té cap mena de dubte que Teheran està darrere de l'atac. En el passat, això sí, el règim ha assassinat membres del CNRI a Europa.
[plantillavirals]
Detenen a Colòmbia un quart implicat en l'atac a Vidal-Quadras que es trobava fugit
Societat
El jutge de l'Audiència Nacional que investiga el cas ja va arrestar tres persones i les va deixar en llibertat amb mesures cautelars
- Aleix Vidal-Quadras, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política El Suprem aplana el camí per amnistiar Puigdemont si el TC avala el recurs de Turull Bernat Surroca Albet
-
Política El Poder Judicial es regira contra Sánchez per les acusacions de «lawfare»: «És d'una extraordinària gravetat» Bernat Surroca Albet
-
Política La Diada del 2026, en marxa: el fossar de les Moreres, focus de tensió Natàlia Pinyol | Neus Climent
-
Publicat el
17 de gener de 2024 a
les 19:26
Et pot interessar
-
Societat
El govern espanyol destina 17 milions a comprar 70 km de cable després dels robatoris a l'R3
-
Societat
Un incendi crema una zona de matolls a Montjuïc
-
Societat
El metro de Barcelona es reforçarà amb 12 trens addicionals la tarda de la Diada
-
Societat
Què va fer Jonathan Andic en el viatge de 48 hores a l'Equador?
-
Societat
Tanca per sorpresa un restaurant estrella Michelin de Barcelona
-
Societat
Sense informació de l’operatiu de Rodalies per l’eclipsi un mes després
