Agents de la Unitat d'Assumptes Interns de la policia espanyola han arrestat l'inspector cap que dirigeix el Grup de Blanqueig de Capitals de la Direcció Superior a Madrid per suposadament estar implicats en negocis vinculats amb el narcotràfic, segons han confirmat a Europa Press fonts policials.
Durant aquesta setmana, els agents han efectuat registres al despatx d'aquest comandament policial i la residència de la seva parella -que també ha estat arrestada i que és agent del mateix cos-, on s'ha trobat una considerable suma en efectiu al despatx de l'inspector en cap, pròxim al milió d'euros. Però la troballa més impactant ha succeït després d'inspeccionar l'habitatge del cap policial, a Alcalá de Henares. Allí els agents han descobert 20 milions d'euros aparedats en les parets, tal com ha publicat Vozpopuli. A banda d'aquestes dues detencions, se n'han efectuat 13 més.
El Jutjat Central número 1 de l'Audiència Nacional (AN), que porta la investigació, ha declarat el secret de sumari per continuar amb la recerca, sense descartar possibles noves detencions. L'arrest podria estar relacionat amb una recent operació a Algesires en què es van requisar un total de 13.060 quilos de cocaïna, la partida més grossa en la història de l'Estat. El principal sospitós feia més d'un any que estava sota la lupa d'Afers Interns.
Detenen el cap de blanqueig de la policia a Madrid acusat d'emparedar a casa 20 milions del narcotràfic
La parella de l'alt comandament també ha estat arrestada en el marc d'una investigació sobre la qual l'Audiència Nacional ha decretat secret de sumari
ARA A PORTADA
-
-
El Govern descarta millorar el preacord amb els mestres i demana «realisme» a USTEC Lluís Girona Boffi
-
Els docents diuen «no» al preacord amb Educació: consulta aquí les accions previstes Marc Orts i Cussó | Gerard Mira
-
-
Cop d’autoritat de l’arquebisbe de Tarragona: Planellas va fer recular Omella amb el català Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
08 de novembre de 2024 a
les 17:10
Actualitzat el
08 de novembre de 2024 a les
20:52
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa sospita que Jonathan Andic es va desfer del mòbil a l'Equador i que no li van robar
-
Societat
Compte enrere pel resultat de la consulta docent: més de la meitat dels mestres de la pública ja han votat
-
Societat
Més enllà del fum: experts demanen que Europa reguli el tabac a partir de l'evidència científica
-
Societat
Totes les afectacions al trànsit per la visita del Papa a Barcelona: carrers tallats i transport públic
-
Societat
La Sagrada Família, el fil que uneix les anteriors visites d'un papa a Catalunya
-
Societat
Un front comú de més de 200 periodistes per lluitar contra els atacs de l'extrema dreta
