La Guàrdia Civil, en col·laboració amb autoritats austríaques, ha detingut a Martorell (Baix Llobregat) el conductor d'una furgoneta que traficava immigrants, als quals va abandonar després de tenir un accident de trànsit a Àustria, l'agost del 2015. L'home, d'origen paquistanès, ha quedat detingut per tràfic d'éssers humans.
En l'accident, el vehicle va bolcar i va deixar abandonats 34 immigrants d'origen afganès i iraquià, alguns dels quals van resultat ferits. Després de l'accident el detingut es va desplaçar a Espanya, on els investigadors li van trobar la pista. Els immigrants formaven part del corrent immigratori que, procedent dels Balcans, intentaven entrar a Europa de la mà de màfies internacionals.
La detenció es va fer dimecres passat, dia 14, i s'ha dut a terme en el marc de l'operació 'Arriaca', en compliment d'una ordre europea de detenció i entrega. Al detingut se li imputen els delictes de tràfic il·lícit d'éssers humans i lesions greus per imprudència.
L'accident es va produir quan el vehicle circulava a gran velocitat. El conductor va fugir del lloc se sen ser identificat i va abandonar les persones que transportava. Llavors es va desplaçar a Espanya, on va romandre amagat. Però la investigació, basada en els possibles perfils genètics del detingut, va donar fruits i es van poder reconstruir els moviments del conductor, al qual finalment es va localitzar a Martorell.
El detingut ha sigut traslladat al Jutjat d'Instrucció número 4 de l'Audiencia Nacional.
Detenen un conductor que va abandonar 34 immigrants a Àustria
Societat
L'home va tenir un accident amb el seu camió i va deixar els homes | la detenció s'ha fet a Martorell
ARA A PORTADA
-
Societat La Generalitat no sap quants pisos protegits a Catalunya són de propietat i quants de lloguer David Cobo
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
-
Publicat el
17 de setembre de 2016 a
les 16:48
Et pot interessar
-
Societat Un robatori de cable provoca retards de 15 minuts en l’alta velocitat entre Barcelona i Madrid
-
Societat
Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola
-
Societat
Sant Fèlix viu una diada històrica i veu descarregar el primer pilar de 9 amb folre, manilles i puntals
-
Societat
Més pressió després de tres mesos de vaga: per què dimarts poden tancar totes les biblioteques de Barcelona?
-
Societat Adif preveu recuperar l'alta velocitat entre Girona i Barcelona «a mitja tarda»
-
Societat
Tenir cura d'una persona amb Alzheimer: «Fa sis anys que no tinc marit»
