Els Mossos d'Esquadra han detingut Domènec B.T, de 38 anys i veí d'Hostalets de Pierola (Anoia), com a presumpte autor de cinc delictes d'incendi forestal. Els agents van detenir el jove el passat 26 d'agost per haver provocat quatre incendis a Piera però va quedar en llibertat amb càrrecs. Al cap d'una setmana, els agents van tornar a detenir Domènec B.T com a presumpte autor d'un altre incendi forestal a Piera que va cremar 400 hectàrees. A més, el detingut també se l'acusa d'haver robat un otoscopi del CAP de Piera i de conduir sota els efectes de l'alcohol i amb una privació judicial del permís de conduir. El metge forense ha decidit ingressar el piròman al centre psiquiàtric de Martorell.
El passat 1 de setembre els Mossos d'Esquadra i la Policia Local de Piera van rebre l'avís d'un incendi forestal a la carretera BV-2242. Mentre els Bombers feien les tasques d'extinció, els Mossos i la Policia Local regulaven el trànsit i van observar que el presumpte piròman que havien detingut el passat 26 d'agost per provocar quatre incendis voltava amb la moto a prop del foc.
Els agents van aturar el jove i van obrir el seient de la motocicleta i van comprovar que portava un encenedor de grans dimensions i un otoscopi, un instrument que serveix per examinar l'oïda. Després de fer les comprovacions pertinents, els agents van descobrir que l'otoscopi havia estat sostret de l'Àrea Bàsica de Salut de Piera. L'instrument està valorat en 200 euros.
Per la seva banda, els agents rurals van efectuar les investigacions per esbrinar l'origen de l'incendi i van determinar que havia estat provocat. A més, el passat 1 de setembre la Generalitat havia activat el pla Infocat per l'alt risc d'incendi forestal degut a les altes temperatures. Els agents rurals també van trobar roderes de motocicleta a l'entorn d'on es va originar el foc.
Davant d'aquests fets, els Mossos d'Esquadra van procedir a detenir el presumpte piròman. El metge forense que va visitar el detingut va acordar d'ingressar-lo en un centre psiquiàtric de forma involuntària. El detingut va ser traslladat al Centre de Salut Mental de Martorell el passat 2 de setembre.
Detenen un piròman reincident
El forense determina l'ingrés del detingut al Centre de Salut Mental
ARA A PORTADA
-
-
-
Suspens general a les Matemàtiques de la selectivitat 2026: un 4,18 de mitjana i la més baixa en com a mínim una dècada Víctor Rodrigo
-
Joan Torrecillas, la millor nota de la selectivitat a Barcelona: «Tenir una bona xarxa de suport és important» Gerard Mira
-
Miquel Edo, la millor nota de la selectivitat a Tarragona: «Quan m'ho han dit em tremolava la veu i no m'ho creia» Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
07 de setembre de 2011 a
les 16:46
Et pot interessar
-
Societat
El govern espanyol prohibeix als menors de 15 anys conduir en patinet elèctric
-
Societat
Illa promet 400 milions d’euros anuals en infraestructures per superar el «dèficit d'inversions»
-
Societat
Trànsit limitarà la velocitat a 80 quilòmetres per hora per la revetlla de Sant Joan: l'AP-7, afectada
-
Societat
Un robatori de coure afecta la circulació de l'R3, mentre l'R14 recupera el servei entre la Plana-Picamoixons i Vinaixa
-
Societat
Missa a la Catedral pel sant (decapitat) que va defensar el «bon govern»
-
Societat
És realment la nit de Sant Joan la més curta de l'any?
