Els robatoris a l'interior de vehicles ha caigut en picat a Banyoles. Un 79%, concretament. El motiu de la davallada de casos és l'empresonament d'un lladre reincident que havia provocat que aquest tipus de delicte s'hagués multiplicat per cinc després de la pandèmia. Així n'ha informat l'Ajuntament, després de la celebració aquest dimecres de la Junta de Seguretat Local.
Entre l'1 de setembre i el 31 d'agost de 2022, s'han registrat 137 furs; mentre que en el mateix període dels anys 2018 i 2019, només en van succeir 26. Aquesta tendència, però, ha frenat en sec amb la detenció el mes d'abril d'un veí de 29 anys que acumulava una vintena d'antecedents per delictes similars, segons Ràdio Banyoles.
L'alcalde, Miquel Noguer, ha constatat el canvi de tendència: "Hi ha un abans i un després de la detenció". Al seu torn, el director dels Serveis Territorials d'Interior, Jordi Martinoy, ha coincidit amb Noguer i ha defensat que Banyoles es troba en una fase de "contenció" pel que fa als delictes.
[plantillavirals]
Detenen un veí i els robatoris en vehicles baixen un 79% a Banyoles
Des de l'empresonament del lladre reincident, el nombre de furs anuals d'aquest tipus ha passat de 137 a 26
ARA A PORTADA
Publicat el 05 d’octubre de 2022 a les 16:47
Et pot interessar
-
Societat La «mataiaies» de Catalunya detinguda per l'assassinat d'una dona gran a Galícia
-
Societat El temps d'aquest dimecres 15 d'octubre: més sol, però les pluges no fan net
-
Societat Així ha estat la desfilada inaugural de la 080 Barcelona Fashion Week
-
Societat Una de les principals cadenes europees de tèxtil incorpora el català: «S'ha fet pregar»
-
Societat «Dues de cada tres persones són edatistes»: neix un congrés per combatre la discriminació per edat
-
Societat En marxa el tràmit per incorporar a la Constitució el dret a l'avortament: què passarà a partir d'ara?