Els Mossos van detenir el 6 de juliol una dona de 32 anys com a presumpta autora d’una trentena d’estafes per un valor de més d’11.000 euros amb el mètode del smishing.
La investigació policial es va posar en marxa quan una entitat financera va detectar una campanya molt agressiva de fraus a clients seus mitjançant l’enviament de missatges SMS suplantant la seva identitat.
En aquests, hi havia un enllaç que redirigia les víctimes a un web fals del banc on se’ls demanaven dades personals. Un cop aconseguides, les trucaven alertant-les de moviments fraudulents als seus comptes i se’ls demanava una gestió amb signatura digital. Fetes aquestes gestions, la detinguda i la seva filla menor d'edat ja podien retirar efectiu de caixers automàtics.
Els investigadors van poder acreditar que dues dones van realitzar 64 extraccions de diners fraudulentes de caixers de Granollers. Aquests diners, 11.870 euros en total, eren de 30 víctimes d’arreu d’Espanya.
Amb tota la informació recopilada els policies van detenir la dona i van denunciar penalment l’altra dona que també realitzava les extraccions de diners, que va resultar ser la seva filla menor d’edat.
[plantillavirals]
Detenen una dona i denuncien la seva filla menor d'edat per estafar 11.000 euros
Van realitzar 64 extraccions de diners fraudulentes a caixers de Granollers
ARA A PORTADA
-
-
El Govern espera que ERC aprovi els pressupostos sense tenir resolta la recaptació de l'IRPF Bernat Surroca Albet
-
El doble de recaptació i 50 milions per a habitatge: així canvia la taxa turística Lluís Girona Boffi
-
Sánchez i Feijóo se citen per abordar polítiques de defensa en ple xoc pel finançament Pep Martí i Vallverdú
-
Junqueras i Sánchez es van reunir dues vegades en secret abans de la cita pública de dijous passat Redacció
Publicat el 26 de juliol de 2023 a les 16:25
Et pot interessar
-
Societat
Moren dos pacients oncològics de l'Hospital de Burgos per rebre sis vegades més tractament del prescrit
-
Societat De Serrat a l'Himne del Real Madrid: les cent cançons més sol·licitades als funerals de Catalunya
-
Societat
Restablerta la circulació de trens a Pineda de Mar després de l'atropellament d'una persona
-
Societat
Què pots fer després del ciberatac a Endesa si n’ets client?
-
Societat
Una jutgessa rebutja investigar la ruixada amb esprai pebre dels Mossos a activistes per Palestina
-
Societat
Trepitjar-se la manguera amb l'habitatge
