Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest matí a Girona a un lladre multireincident que acumula més de 50 antecedents. En aquesta ocasió, se li imputen dos robatoris amb violència i intimidació -un d'ells en grau de temptativa- a dues fleques de la ciutat. L'home, Jose Maria A. G., de 43 anys, entrava als establiments amenaçant les dependentes amb un ganivet amb l'objectiu d'endur-se els diners de la caixa. La investigació continua oberta i no es descarta que el lladre estigui vinculat amb més robatoris que han ocorregut recentment a la zona. Es dóna el cas, a més, que el lladre estava en llibertat provisional perquè havia sortit de la presó a mitjan desembre.
El passat 27 de desembre a la tarda, un home tapat amb un jersei amb caputxa i una braga que li tapava quasi tota la cara, va entrar a una fleca de l'avinguda Jaume I de Girona armat amb un ganivet. L'home va amenaçar la dependenta amb fer-li mal si no li obria la caixa i li donava els diners. El lladre va conduir la dona amenaçant-la amb el ganivet fins a la caixa d'on es va endur uns 300 euros en bitllets. Pocs dies després, el 2 de gener es va produir un fet similar. En aquesta ocasió, l'home va entrar a una altra fleca cèntrica de la ciutat. En aquesta ocasió, però, l'entrada d'un client en el moment del robatori va fer que el lladre marxés corrent.
La dependenta de la botiga, però, va denunciar els fets davant la Policia Municipal. I les peces del puzle es van començar a col·locar. Després d'investigar els fets, els Mossos d'Esquadra han detingut el lladre. Es tracta de Jose Maria A.G., de 43 anys, nacionalitat espanyola i veí de Girona, que acumula una cinquantena d'antecedents. D'entre els delictes que ha comès anteriorment, en el seu expedient hi figuren una vintena d'antecedents per robatoris amb violència i intimidació.
Es dóna el cas que l'home va cometre aquests dos robatoris just després de sortir de la presó -va sortir-ne a mitjan desembre- i estant en llibertat provisional. Està previst que en les properes hores declari novament davant d'un jutge.
Els Mossos continuen amb la investigació oberta perquè no descarten que Jose Maria A. G. sigui autor d'altres robatoris similars que han passat a la zona.
Detingut el «lladre dels 50 antecents»
Estava en llibertat condicional i ara es dedicava a atracar fleques de Girona armat d'un ganivet
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de gener de 2012 a les 16:50
Et pot interessar
-
Societat
La crisi de l'habitatge es dispara com el principal problema dels catalans
-
Societat
Les atencions per violència sexual continuen creixent: 665 casos a l'Hospital Clínic el 2025
-
Societat
470 detinguts en mig any: les xifres del nou pla dels Mossos contra la multireincidència
-
Societat
La clínica dental d'Alzira no tenia autorització per fer sedació intravenosa per sedar la nena que va morir
-
Societat
La policia demana col·laboració ciutadana per trobar a Barcelona un dels fugitius més buscats
-
Societat
La IA diagnostica millor que els metges? Les declaracions de la consellera de Salut encenen els professionals
