Detingut un turista neerlandès per vandalitzar un monument en una antiga vila romana

El turista va signar amb un retolador permanent sobre un fresc d'una domus

Publicat el 22 de juny de 2024 a les 19:12

Un turista neerlandès de 27 anys ha estat detingut per les autoritats italianes per signar amb permanent negre sobre un fresc a l'antic poble d'Herculà, prop de Pompeia. Els fets han sortit ara a la llum tot i que van ocórrer el dilluns de 3 juny. El personal del lloc va descobrir un grafiti fet amb un permanent de color negre amb la firma del sospitós. 

El jove va ser acusat de vandalisme i desfiguració d'obres artístiques. En aquest sentit, el ministre de cultura italià, Gennaro Sangiuliano, va expressar la seva indignació declarant que "qualsevol dany fereix el nostre patrimoni, la nostra bellesa i la nostra identitat, i per això ha de ser castigat amb fermesa". Aquest no és un cas aïllat, ja que de tant en tant Itàlia ha de fer front a turistes que vandalitzen patrimoni històric. Un dels actes més sonats dels últims temps es va produir quan un turista britànic va voler gravar el nom de la seva parella amb una clau al Coliseu Romà. 

El poble d'Herculà, igual que Pompeia, va ser enterrat per l'erupció del Vesuvi l'any 79 d. Encara que és més petit, està més ben conservat que la ciutat veïna -i més famosa- Pompeia. Això es deu al fet que va quedar cobert d'una capa de cendra més gran, protegint-la dels lladres.