Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dilluns el veí de Santa Coloma de Gramenet Juan Pastor, de 65 anys i membre de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) d'aquest municipi del Barcelonès. El seu advocat, Carlos Hurtado, explica que la detenció té el seu origen en la mobilització que el 16 d'octubre Pastor i desenes d'activistes més van fer per intentar aturar un desnonament al passatge Irlanda de Santa Coloma.
Ara l'acusen de desordres públics i atemptat contra l'autoritat, unes acusacions que segons Hurtado podrien comportar penes "importants". Fonts de la PAH expliquen a NacióDigital que el dia dels fets els activistes van "desbordar" el cordó policial establert pels Mossos per facilitar l'execució del desnonament.
Les mateixes fonts expliquen que en aquell moment la policia no va identificar Pastor però que diversos agents es van dirigir a ell cridant-lo pel nom. Pastor és una de les cares més conegudes del moviment pel dret a l'habitatge a Santa Coloma i al conjunt del Barcelonès.
Ara, el veí de Santa Coloma està a la comissaria del barri de Singuerlín on la PAH i altres col·lectius han convocat una concentració de suport que està en marxa. Està previst que al vespre rebi la visita del seu advocat però els Mossos ja han comunicat al lletrat que Pastor no passarà a disposició judicial fins demà. Per tant, és pràcticament segur que passi la nit a la comissaria. "M'han comunicat que no pensen deixar sense efecte la detenció", conclou Hurtado.
Consultat per NacióDigital, el cos de Mossos d'Esquadra no ha volgut donar més detalls sobre la detenció i s'ha limitat a confirmar que Pastor està acusat de delictes d'atemptat contra l'autoritat i desordres públics.
Hurtado exerceix la defensa de Pastor però aquest dilluns ha delegat la representació en un altre lletrat, Arkaitz Terrón. L'advocat explica que durant la visita a la comissaria de Singuerlín els Mossos d'Esquadra s'han negat a entregar-li l'atestat policial complet. "Fan una interpretació molt restrictiva de la llei que permet informar només dels delictes que se li imputen", explica.
Terrón denuncia que aquesta decisió implica que Pastor encara no coneix de què se l'acusa exactament. L'activista de la PAH passarà aquesta nit a comissaria i demà passarà a disposició del jutjat de guàrdia de Santa Coloma.
Detingut un veí de 65 anys de Santa Coloma de Gramenet per oposar-se a un desnonament
Societat
Està acusat de desordres públics i atemptat contra l'autoritat i passarà la nit a la comissaria de Singuerlín
ARA A PORTADA
-
Política Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú» Bernat Surroca Albet
-
Política El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme Lluís Girona Boffi | David Cobo
-
Política Militants d'extrema dreta agredeixen el fotoperiodista Jordi Borràs al Fossar Natàlia Pinyol
-
-
- Andreu Merino
- Periodista
Publicat el
28 d’octubre de 2019 a
les 18:55
Actualitzat el
28 d’octubre de 2019 a les
21:39
Et pot interessar
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
-
Societat
Catalunya estudia el model neerlandès de peatge: en què consisteix?
-
Societat
El govern espanyol destina 17 milions a comprar 70 km de cable després dels robatoris a l'R3
-
Societat
Estabilitzat l'incendi que ha cremat una zona de matolls a Montjuïc
-
Societat
El metro de Barcelona es reforçarà amb 12 trens addicionals la tarda de la Diada
