Prop d'una vintena de municipis catalans i Andorra la Vella compten, des d'aquest any, amb el seu propi joc de taula. Es tracta d'una iniciativa de dos joves emprenedors d'Agramunt (Urgell) que té com a objectiu que la gent passi una bona estona i, a la vegada, conegui els carrers, edificis, associacions i les festes i tradicions característiques i que formen la identitat d'aquestes localitats.
"Més que jugar a un joc és el sentiment de recordar d'on vens o on estàs vivint i fer caliu", explica un dels seus impulsors, Oriol Farràs. Aquesta setmana s'ha presentat el darrer joc de la col·lecció, el “BalaguerCity” i el Mollecity”, inspirat i ambientat en les capitals de la Noguera i del Pla d'Urgell i que compta amb la col·laboració de bona part del seu teixit associatiu dels municipis.
El projecte va néixer després que un dels seus impulsors, Oriol Farràs, elaborés un joc de taula personalitzat com a regal d'amic invisible per a un company de la residència universitària. A partir d'aquí, i després de crear l'any passat els primers jocs a les ciutats de Berga i Olot, Farràs, juntament amb Jordi Noguera i Joan Farré, van fundar “Yourcity” per arribar al màxim de ciutats possibles.
El punt fort d'aquest projecte, expliquen els seus impulsors, és la proximitat i el sentiment de pertinença que les persones que hi juguen tenen amb el municipi, ja que s'adreça a un públic molt específic. "Toca un punt que t'estimes i també té un toc nostàlgic", explica Farràs, que afegeix que aquesta "il·lusió" que transmet el joc s'aconsegueix recollint les "festes, tradicions i les maneres de fer" dels seus habitants, a banda d'incloure els carrers i edificis més representatius.
Noguera explica que a cada localitat han buscat habitants perquè els ajudin a aconseguir que el joc sigui representatiu de la seva història i costums. De moment, els dos emprenedors han creat jocs ambientats en una vintena de municipis d'arreu de Catalunya, com ara Lleida, Tarragona, Girona, Sant Cugat, Salou, Balaguer, Vic, Manresa, Mollerussa, Reus, Igualada, Matadepera, Granollers i també a Andorra la Vella.
Diverses ciutats catalanes, protagonistes d’un nou joc de taula
A més de carrers, la iniciativa recull entitats, festes i tradicions per reforçar el sentiment de pertinença dels veïns
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 30 d’octubre de 2021 a les 14:15
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 20 i 21 de setembre: avís per intensitat de pluja a tot el país
-
Societat L'edat mitjana del donant de medul·la òssia a Catalunya són els 27 anys
-
Societat La discriminació contra el col·lectiu LGTBI+ es triplica en els últims deu anys a Catalunya
-
Societat El TSJC avala l'eutanàsia d'una jove catalana però permet al seu pare seguir-hi recorrent en contra
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluja a tot Catalunya
-
Societat Collboni defensa que «no hi cap ni un turista més» a Barcelona