Diversos cotxes queden atrapats en una impressionant esllavissada a Queralbs

S'ha activat l'alerta màxima per temps violent al Ripollès i a Osona

  • Esllavissada a la carretera a Queralbs. -
Publicat el 12 d’agost de 2023 a les 17:02
El temps violent previst pel nord de Catalunya ha començat a fer estralls. Els Bombers han recollit imatges d'una impressionant esllavissada al mig de la carretera a Queralbs (Ripollès). 

La intensa pluja ha provocat l'esllavissada. L'avís s'ha rebut a les 17.10 hores i haurien quedat atrapats alguns vehicles tot i que no consten ferits. S'hi han destinat cinc dotacions i un helicòpter.
 
A Ribes de Freser, els bombers han tret un arbre que ha caigut enmig de ll'N-260 i un altre a la GIV-4011. 

En punts com Núria s'han superat els 43 litres per metre quadrat i també s'han registrat 20,8 litres per metre quadrat a Sant Pau de Segúries i més de 17 tant a Ulldeter com a Gisclareny, al Berguedà.

Pel que fa a la pedra caiguda, des del Meteocat han registrat precipitacions amb pedra de 2,6 cm de diàmetre a Roda de Ter, de 2 cm a Camprodon i a Manlleu. A Sant Pau de Segúries, pedra entorn d'1,4 cm, i a Sant Pere de Torelló, calamarsa. 
 
El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha emès un avís de perill màxim a dues comarques catalanes. Segons el portal, des de les 18 i fins les 20 hores es poden donar precipitacions de pedra de diàmetre superior als 2 cm, ratxes de vent superiors als 25 m/s, o bé esclafits o tornados. Les comarques afectades són Osona i el Ripollès, ambdues amb el nivell d'alerta màxim —6 sobre 6—. 
 
Protecció Civil ha demanat precaució als ciutadans que es trobin en alguna de les dues comarques. L'avís també podria tractar-se d'esclafits o fins i tot de tornados o mànegues. A la resta del país la situació és de calma i el sol regna a bona part de Catalunya. La temperatura es manté elevada tot i que ja no s'arribarà a les màximes d'aquests últims dies.