La jutge del jutjat penal número 2 de Manresa ha condemnat a dos anys de presó al veí de 41 anys del Serrat de Castellnou de Bages que l'agost de 2014 va empaitar, destral en mà, diversos agents dels Mossos d'Esquadra que s'havien desplaçat fins a casa seva, al carrer Castelltallat, després de rebre una trucada advertint-los d'un presumpte delicte de violència a l'àmbit de la llar.
La sentència però commuta la pena de presó per una altra de cinc anys de llibertat vigilada seguint un programa de desintoxicació alcohòlica i un curs de formació cultural. Del que no s'ha salvat l'acusat és de fer front als danys causats amb rocs i la pròpia destral a un dels vehicles policials desplaçats, que puja a més de 900 euros, i a la multa que li ha estat imposada de 450 euros més. L'home tindrà deu mesos per fer front a aquests dos imports.
L'1 d'agost de 2014 a mitja tarda, una dona trucava als Mossos alertant-los que el seu fill estava molt nerviós i que l'amenaçava amb una destral amb la qual ja havia destrossat diversos mobles i electrodomèstics de la casa. Enmig de la trucada, els mateixos agents van escoltar com l'home s'acostava a la seva mare, li prenia el telèfon i es tallava la comunicació.
Davant d'aquest fet, diverses patrulles es van dirigir a la casa, al Serrat de Castellnou, on van ser rebuts per l'individu, en calçotets, i amb la destral a la mà. Després de diverses corredisses empaitant els agents va començar a llançar rocs a un cotxe policial i posteriorment el va colpejar diverses vegades amb la destral. Finalment va poder ser reduït per la policia, amb moltes dificultats i va ser detingut. El detingut tenia diversos antecedents per violència en l'àmbit de la llar.
Dos anys de presó per un home que va empaitar amb una destral diversos mossos
La jutge commuta al veí de Castellnou de Bages la pena per cinc anys de llibertat vigilada seguint un programa de desintoxicació
ARA A PORTADA
-
Conferència de presidents a Barcelona | Sánchez anuncia 175 milions per a educació infantil gratuïta Sara Escalera | Bernat Surroca
-
Sánchez i Illa doblen l'aposta pel català per deixar en evidència el PP Sara Escalera / Bernat Surroca
-
-
La conferència de presidents, un camp de batalla que certifica la poca cultura federal de l'Estat Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 26 de febrer de 2016 a les 21:52
Et pot interessar
-
Societat El preu de l'habitatge a l'Estat marca l'augment més alt des del 2007
-
Societat Ciberatac a Infojobs amb una «quantitat significativa» de dades robades
-
Societat Defensar la llengua ja és cosa de tots: crida a les entitats per adherir-se al Pacte
-
Societat El temps d'aquest divendres 6 de juny: s'estabilitza la temperatura estiuenca entre sol i núvols
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 7 i 8 de juny
-
Societat Barcelona, escollida per acollir un centre d'escala mundial sobre «economia oceànica sostenible»