Dos catalans volen arribar al Pol Sud sense assistència

Publicat el 04 d’octubre de 2011 a les 18:24
Presentació de l'expedició al Museu i Centre d'Estudis de l'Esport Dr. Melcior Colet. Foto: ACN

Una expedició catalana intentarà creuar l'Antàrtida per arribar al Pol Sud sense assistència, esdevenint la primera en fer-ho. Els aventurers Albert Bosch i Carles Gel s'enfronten així a un dels reptes més extrems del món coincidint amb el centenari de l'arribada de l'home al Pol Sud. Si assoleixen la fita, seran els primers catalans que arriben al Pol Sud fent una expedició, i els primers de l'Estat a fer-ho amb total autosuficiència. El secretari general de l'Esport, Ivan Tibau, ha assegurat que "és gràcies a vosaltres que mantenim aquest esperit emprenador que ens fa ser un país envejat". Tibau s'ha mostrat convençut que seran "els primers catalans en creuar l'Antàrtida sense assistència".

Albert Bosch i Carles Gel podrien esdevenir els primers aventurers de l'Estat a creuar l'Antàrtida i arribar al Pol Sud amb autosuficiència integral, cosa que significa que hauran d'arrossegar un trineu de 2,10 metres durant 1.200 quilòmetres i 130 quilograms de pes cadascú. Renuncien expressament a les veles, que serveixen d'ajuda extra.

Tot i que les poques expedicions que afronten reptes d'aquest estil a l'Antàrtida acostumen a iniciar la marxa a partir de mitjans de novembre, quan l'estiu austral està una mica més consolidat, Bosch i Gel han avançat la data d'inici, de manera que hauran d'afrontar temperatures negatives de fins a 45 graus sota zero durant la fase inicial. Els aventurers tenen previst partir entre el 28 i el 31 d'octubre i arribar entre el 13 i el 16 de desembre.

"Catalunya és un país de pioners i emprenadors"

Aquest dimarts s'ha celebrat la presentació del projecte, que ha tingut lloc al Museu i Centre d'Estudis de l'Esport Dr. Melcior Colet de Barcelona. A l'acte, Tubau ha encoratjat Bosch i Gel el secretari general de l'Esport per tal que aconsegueixin un repte que "engloba molts dels valors vinculats a l'esport". Ivan Tibau ha posat els dos aventurers com un exemple que "Catalunya és un país de pioners i emprenedors".

Així mateix, ha subratllat l'afany de superació i d'assolir nous reptes de Bosch i de Gel, i els valors del projecte, com "l'esperit de superació, el treball en equip o l'esforç", motiu pel qual el Govern està "orgullós de vosaltres i seguirà amb atenció el trajecte".

De la seva banda, Bosch i Gel han explicat que tenen assumides les dificultats de la travessia, però es mostren il·lusionats per portar a terme el projecte per "la màgia de l'Antàrtida, una terra apassionant i extrema, i la zona més freda del món".

Més informació de l'expedició