El PSPV tindrà dos senadors territorials i el PP, Compromís i Ciutadans n'aconseguiran un cadascun d'acord amb els resultats de les eleccions de diumenge passat. Per altra banda, Unides Podem i Vox, malgrat tenir representació a les Corts Valencianes, es quedaran sense el senador de designació autonòmica, segons ha certificat la Secretaria General del parlament valencià.
La incògnita ara està en el nomenament d'aquests cincs senadors, un menys que la passada legislatura a causa del descens de població a la regió. A més, a causa de la coincidència entre les eleccions generals i les autonòmiques, els temps de constitució de les cambres se solapen, ja que el parlament valencià es conformarà el 16 de maig, i la Cambra Alta, el 21. D'aquesta manera, sols deixa cinc dies a les Corts per a designar els representants.
El mateix president de Les Corts en funcions, Enric Morera, ha explicat aquest dijous que existeix "un problema" sobre la designació d'aquests senadors territorials i ha mostrat els seus dubtes sobre que hi hagi "temps" suficient per a procedir al nomenament. "Si hi ha bona voluntat per part de tots, igual s'aconsegueix", ha apuntat Morera.
Entre el 16 i el 21 de maig es constituiran la Mesa i els grups, distribuint els senadors en proporció al nombre de representants parlamentaris que tingui cada formació. Després, cada grup presentarà les seves candidatures davant la Mesa, inclosos els documents necessaris per acreditar la seva elegibilitat i el currículum detallat de cada un. Un cop fet això, la Mesa es tornarà a reunir per a Convocar una Comissió d'Estatut dels Diputats i les Diputades, que estudiarà les candidatures i haurà d'emetre un dictamen favorable, i convocar-se un ple extraordinari per a l'elecció.
Els elegits seran proclamats i la Presidència de Les Corts informarà de manera immediata a la Presidència del Senat i expedirà les corresponents credencials per a la seva acreditació davant de la mateixa cambra.
Dos senadors territorials per a PSPV i un per a PP, Compromís i Ciutadans
Unides Podem i Vox, amb representació a les Corts Valencianes, es quedarien sense senador de designació autonòmica
ARA A PORTADA
-
El Govern preveu la reobertura total de Rodalies a principis de la setmana vinent Bernat Surroca Albet
-
-
-
Junts planteja «reordenar» el sistema d'ajudes per fomentar «l'autonomia i no la dependència» Lluís Girona Boffi
-
La Moncloa esquiva l'autocrítica per la debacle a l'Aragó i apunta al PP: «És el llevaneus de Vox» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
02 de maig de 2019 a
les 18:30
Et pot interessar
-
Societat
La segona proposta del PDUM contempla més de 160.000 nous habitatges a l'àrea metropolitana
-
Societat
Collboni desallotja l'assentament més gran de Barcelona sense alternatives suficients i amb policia espanyola
-
Societat
El metro i el bus de Barcelona baten rècords històrics el 2025 i superen els 709 milions de viatgers, segons l'INE
-
Societat
Feina nova, vida nova: es busquen treballadors al poble més alt de Catalunya
-
Societat
Dispositiu policial a l'àrea de Barcelona i el Penedès contra una banda transnacional implicada en el tràfic d'haixix
-
Societat
Collboni destapa la idea de la nova plataforma marina al Fòrum (i encaixa crítiques veïnals i polítiques)
