Una dotzena de famílies desnonades entraran a viure en els pròxims dies a l'edifici ocupat aquest divendres al vespre al barri d'Hostrafancs, davant de la plaça Joan Corrades i Bosc, a la carretera de la Bordeta. Ho ha explicat un portaveu de l'assemblea d'indignats del barri, els membres de la qual estan adequant els habitatges perquè hi puguin entrar les famílies, algunes monoparentals i d'altres amb més de 4 membres, segons la mateixa font. Mentrestant els membres de l'assemblea dormiran a l'edifici per evitar un desallotjament a l'espera de què diuen els propietaris i l'administració en les pròximes 48 hores. El precedent de Nou Barris fa que les expectatives dels indignats siguin bones.
Segons ha explicat un portaveu de l'assemblea de Nou Barris, en el moment d'entrar el bloc van observar que algunes portes ja havien estat forçades, fet que apunta que hi podria haver hagut algun intent anterior d'ocupar l'edifici.
L'edifici -de quatre plantes i amb dotze habitatges- es troba en bon estat, ja que és nou, però hi falten electrodomèstics. Aquest dissabte, els membres de l'assemblea que són al bloc estan adequant els habitatges per tal que les famílies desnonades hi puguin anar a viure.
Els indignats pretenen preparar l'edifici en les 48 hores de marge que tenen abans que l'administració i els propietaris es pronunciïn respecte un possible desallotjament. No obstant això, les seves expectatives són bones arran del cas de l'immoble ocupat a Nou Barris el passat 15 d'octubre. El jutge no en va ordenar el desallotjament al·legant que els ocupants no cometien cap infracció penal. Va demanar que el procés seguís per via civil perquè no estaven causant cap dany greu a la finca.
L'edifici d'Hostrafancs va ser ocupat aquest divendres, com a colofó d'una manifestació d'indignats pels carrers de Barcelona. Unes 300 persones van protagonitzar l'acció, custodiades per la Guàrdia Urbana, que va vigilar en tot moment la manifestació.
L'ocupació d'aquest edifici respon a la crida de l'assemblea Edifici 15O -el bloc de Nou Barris ocupat que serveix per allotjar famílies desnonades- d'"alliberar espais buits" perquè siguin "recuperats des del poble i per al poble".
Segons fonts del col·lectiu, l'edifici ocupat de la Bordeta és propietat de la immobiliària Anyella 2006, S. L. I fa tres anys que està fet, tot i que està inacabat. Segons han explicat, no hi ha viscut ningú perquè la caixa d'estalvis 'Sa nostra' el va embargar.
Dotze famílies desnonades viuran en un edifici ocupat
Societat
L'assemblea d'indignats del barri d'Hostafrancs està adequant els habitatges a l'espera de rebre notícies de l'administració
ARA A PORTADA
-
-
Societat Tot el que no et pots perdre a Barcelona per la Mercè 2026: concerts, portes obertes i horaris Redacció
-
Política Illa s'aferra a un «nou pacte de país» per girar full de PISA i rellançar l'educació Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Repensar el model i destituir Niubó: l'oposició no compra les explicacions d'Illa sobre PISA Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Societat Un nou estudi desmenteix part de l'informe PISA: l'alumnat privilegiat no empitjora més que la resta Gerard Mira
Publicat el
19 de novembre de 2011 a
les 18:58
Et pot interessar
-
Societat
Un miler de persones es concentren a Barcelona contra el desnonament de Maricarmen
-
Societat
Investiguen un tiroteig amb un ferit al barri de la Mina
-
Societat
La terapeuta de Jonathan Andic nega haver triat el camí on va morir el fundador de Mango
-
Societat
Qui investigarà El Corte Inglés?
-
Societat
L'excepció de la taxa turística: Barcelona vol rebaixar l'impost als que s'allotgen als «hostels»
-
Societat
El nou contracte de serveis socials amb el món local puja a 2.318 milions d'euros, amb 1.000 nous professionals
