Amb l'arribada de la calor ve més de gust que mai beure aigua a totes hores. Ho fem per hidratar-nos i l'escollim perquè és una beguda saludable. Ajuda a eliminar elements de rebuig del cos i col·labora en una bona digestió. Però no és l'única beguda amb bones propietats.
Segons un estudi de l'Escola de Salut Pública Harvard TH Chan, hi ha dues begudes més que també tenen antioxidants, flavonoides i altres substàncies biològicament actives que poden ser beneficioses per a la nostra salut. Es tracta del cafè i del te, les dues begudes més consumides del món després de l'aigua.
Sobre el cafè, Harvard assegura que prendre'n amb cafeïna no augmenta el risc de càncer i de malalties cardiovasculars. Això sí, però, si se'n consumeix entre tres i cinc tasses al dia es poden reduir les possibilitats de patir diverses malalties cròniques. Tot i els beneficis que pot aportar el consum de cafè, cal tenir en compte que no és aconsellable per a tothom: pot causar nerviosisme, ansietat i insomni.
Tampoc es recomana el cafè a qui tingui la pressió arterial alta ni a les persones embarassades -que n'han de reduir el consum i no superar les dues tasses al dia. Des de Harvard també posen èmfasi amb com s'"amaneix" la tassa: les calories que pot aportar el sucre poden contrarestar els beneficis del cafè sol.
D'altra banda, Harvard recomana el te com a beguda saludable. La ingesta de dues o tres tasses de te al dia es relaciona amb un risc més baix de mort prematura, diabetis, malalties cardíaques o accident cerebrovascular. Cal anar amb compte, però, de prendre te massa calent: augmenta el risc de patir càncer d'esòfag i estómac.
[plantillavirals]
Dues begudes saludables més enllà de l'aigua, segons Harvard
Societat
L'informe destaca que també tenen antioxidants, flavonoides i altres substàncies actives que poden ser beneficioses per a la salut
- Els beneficis de prendre te o cafè -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política Marc Puigtió renuncia a ser alcaldable d'ERC a Girona per la conspiració amb un influencer ultra Lluís Girona Boffi
-
-
Societat Un «error de càlcul» d'Educació en l'adjudicació de places deixa temporalment 400 educadors sense escola Gerard Mira
-
Societat Més problemes pel soterrament de l'R2: desallotgen una vuitantena de veïns a Trinitat Vella per vibracions Marc Orts / Agències
Publicat el
21 de maig de 2022 a
les 14:10
Et pot interessar
-
Societat Plataforma per la Llengua impulsa una eina per defensar un consum responsable amb el català
-
Societat
Barcelona ofereix subvencions per comprar ciclomotors elèctrics
-
Societat
Detenen un home per intentar matar una nena de 13 anys amb una arma blanca a Puigcerdà
-
Societat
Quan la llegenda guanya la ciència: mites, mentides i mitges veritats dels eclipsis
-
Societat
Catalunya arriba als 8,23 milions d’habitants
-
Societat Dues persones, hospitalitzades per l'incendi d'un pis a Badalona
