Dos homes sense sostre han mort aquesta nit a Barcelona en plena onada de fred. Els cossos no presentaven signes de violència i ara les autòpsies hauran de determinar si la causa de la mort és la hipotèrmia, segons avança El Periódico.
El primer cos s'ha trobat al parc de la Ciutadella i al seu costat hi havia un altre home que dormia al carrer que sí que presentava signes d'hipotèrmia. El segon cos s'ha trobat a la plaça del Poeta Boscà, a la Barceloneta.
Segons Arrels Fundació, referent en aquest àmbit, a Barcelona hi ha 4.200 persones sense llar, més de 1.200 de les quals viuen al carrer. Coincidint amb el temporal, Barcelona ha allotjat un total de 33 persones sense llar al pavelló de la Fira la nit passada. Amb el descens de la temperatura, l'Ajuntament va optar per reobrir el pavelló, que ja era buit, i allotjar temporalment persones que són al carrer.
La nit de dissabte van dormir-hi 18 persones i la de diumenge 33. Al dispositiu, gestionat pel Centre d'Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) i la Creu Roja, també s'ha ofert a aquestes persones sopar i esmorzar així com la possibilitat d'higiene i atenció sanitària i social. El pavelló, amb 100 places, ha reobert com a dispositiu d'emergència davant de l'acumulació de fenòmens meteorològics adversos i, per tant, és temporal.
Dues persones sense sostre moren a Barcelona en plena onada de fred
Societat
L'autòpsia haurà de determinar si la causa de la mort és la hipotèrmia
ARA A PORTADA
-
Política Turull celebra que el Suprem hagi quedat «desautoritzat» amb l'aval del TC a l'amnistia Oriol March
-
Societat La Sagrada Família diu que podria acabar l'escalinata de la Glòria enderrocant un sol edifici David Cobo
-
Societat Collboni tira endavant amb Junts i ERC la pujada (progressiva) de la taxa turística als creueristes de pas David Cobo
-
Publicat el
11 de gener de 2021 a
les 20:22
Actualitzat el
12 de gener de 2021 a les
11:26
Et pot interessar
-
Societat
Oques Grasses posa a la venda «les últimes entrades» per al seu comiat a l’Estadi Olímpic
-
Societat
Els Mossos defensen la infiltració en una assemblea docent i es neguen a demanar perdó
-
Societat
Ayuso topa amb el rebuig ciutadà al The District en la inauguració a Madrid
-
Societat
Alterat el servei de bus de Barcelona per la vaga dels treballadors de TMB
-
Societat
Detenen el raper Morad per agredir un policia al centre de Barcelona
-
Societat
Investiguen un segon «segrest exprés» en ple carrer a Barcelona: alliberen la víctima ferida a Salt
