Els ciberdelinqüents exploren tots els recursos per poder robar les dades de les seves víctimes i l'última pràctica fraudulenta involucra també algunes teleoperadores. I és que segons l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, les companyies tenen una part de responsabilitat en l'augment del SIM swapping.
[noticiadiari]2/230234[/noticiadiari]
Per poder aplicar aquesta tècnica fraudulenta, els delinqüents necessiten l'ajuda de les operadores mòbils. S'hi adrecen per demanar un duplicat físic de la targeta SIM de la víctima al·legant un canvi de mòbil o de targeta, raons habituals que no generen sospita. El lladre, però, abans ha hagut d'aconseguir dades personals de la víctima per suplantar-la, sovint amb un engany.
Un cop l'operadora ha lliurat la còpia de la targeta SIM, el lladre té accès a SMS i altres continguts on hi poden haver contrassenyes bancàries, així com permisos per canviar les claus d'accès i, per tant, ja poden començar amb els robatoris, de diners o de dades personals privades.
[plantillavirals]
Duplicats de targetes o «SIM swapping»: així et roben dades i diners
Societat
Alerta per aquesta pràctica fraudulenta que, sovint, és difícil de detectar i els lladres ja tenen el que volien
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de febrer de 2022 a
les 09:04
Et pot interessar
-
Societat
Foc forestal: aprendre i desaprendre
-
Societat
Mor una dona de 71 anys en una platja de Badalona
-
Societat
Comerciants afectats per l’esvoranc de l'L9 reclamen que l’asseguradora garanteixi compensacions
-
Societat
Discriminats abans de néixer: denuncien la marginació del català en classes de prepart de Barcelona
-
Societat
Mor un menor de 16 anys en un accident a la C-1415a a Castellar del Vallès
-
Societat
Niubó busca rebaixar el malestar dels mestres abans del nou curs: «Les reunions són molt constructives»
