Tres menors d'un casal de Salt (Gironès) han patit una intoxicació i han hagut d'anar a urgències perquè tenien vòmits i eren incapaços d'ingerir líquids. Els infants van començar a tenir símptomes divendres al migdia, mentre eren al casal que organitza la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) al municipi.
Al matí, s'havien banyat a la piscina infantil de Salt, però van haver de sortir-ne davant la sospita que el clor estigués descompensat. Fonts municipals han assegurat que els paràmetres es comproven periòdicament i que els d'aquell matí eren correctes. Per això, també s'investiga si els nens van ingerir algun aliment que els va fer reacció.
Ara fa quinze dies, es va produir un succés similar. 11 alumnes de primària de l'escola El Pla van haver de ser atesos al CAP de Salt per una intoxicació mentre es banyaven a la mateixa piscina infantil que en aquest cas. Aleshores, es va comprovar que els paràmetres de PH i clor estaven descompensats. Als nens, de seguida se'ls van posar els ulls vermells i van patir tos i vòmits.
Aquesta vegada, però, segons han explicat fonts municipals, els menors no tenien els ulls vermells i els signes no van aparèixer fins al voltant de quatre hores més tard d'haver estat dins l'aigua. Els tres nens intoxicats presentaven dolor abdominal, vòmits i tenien dificultats per ingerir líquid. Se'ls va haver de portar a urgències, tant del CAP com de l'hospital Santa Caterina de la localitat.
Des del consistori, també han detallat que de moment ningú més que es va banyar divendres hauria tingut símptomes similars. Ni persones externes, ni tampoc la resta d'infants del casal. Aquest dilluns, l'Ajuntament mantindrà una reunió per esclarir els fets.
D'urgències i amb vòmits: tres infants s'intoxiquen en un casal de Salt
Societat
S'investiguen les causes dels fets i entre les principals hipòtesis hi ha una intoxicació alimentària o una possible descomposició del clor de la piscina
ARA A PORTADA
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
10 de juliol de 2022 a
les 12:24
Et pot interessar
-
Societat
El cantant d'Oques Grasses, Josep Montero, escollirà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2026
-
Societat
Mor un motorista a l'Eixample atropellat per un conductor alcoholitzat que ha fugit
-
Societat
L'estació de Verdaguer recupera el ple funcionament després de les obres: «El passadís és molt més còmode»
-
Societat
La Universitat de Barcelona pateix un atac informàtic a les portes de l'inici de curs
-
Societat
Els Mossos sospiten que la terapeuta dels Andic va fer la ruta de Montserrat 14 dies abans de la mort d'Isak
-
Societat Un robatori de cable provoca retards de 15 minuts en l’alta velocitat entre Barcelona i Madrid
