El 57% de la ciutadania de Barcelona està sotmesa durant tot el dia a valors de soroll superiors als que recomana l’OMS, i un 27% a nivells molt per sobre d’aquest llindar. El trànsit és la principal font d’aquest soroll.
Aquesta és una de les conclusions que ha posat sobre la taula la segona i última jornada del congrés Acusticat, que ha tingut lloc aquest dimarts a Granollers. Els especialistes que hi han intervingut han alertat que la contaminació acústica té un important impacte per a la salut. Seguint amb la ciutat comtal, s'ha precisat que el soroll fa que més de 210.000 persones pateixin afectació emocional, psicològica i social, que més de 60.000 tinguin trastorns de la son, a més que hi hagi uns 300 casos nous de cardiopatia isquèmica del cor.
"L’evidència científica ens indica que el soroll del trànsit afecta la salut de les persones, provocant molèsties cròniques, problemes de son, i fins i tot malalties cardiovasculars", insisteix el congrés en un comunicat. "Tenint en compte que l’exposició al soroll del trànsit és habitual, quants casos de malaltia o mort prematura es podrien evitar a Barcelona i a Europa si els nivells de soroll no superessin les recomanacions internacionals per protegir la salut?", afegeixen.
La sessió que ha obert la segona jornada de l’Acusticat a Granollers ha permès conèixer dades globals extretes de les investigacions d’ISGLOBAL amb la investigadora Sasha Khomenko, i dades a escala de l’àrea de Barcelona aportades per la tècnica de salut pública Laia Font, de l’Agència de Salut Pública de Barcelona, l’ASPB. Moderades per Maria Foraster, les investigadores han insistit en els problemes de salut derivats del soroll per a prendre consciència del seu abast i afectació.
El 57% dels barcelonins suporten valors de soroll superiors als que recomana l'OMS
Societat
El congrés Acusticat celebrat a Granollers insisteix que el trànsit és la principal font d’aquest soroll
- Tarda de pluja a Barcelona -
- Àlex Marin
- Ronda de Dalt -
- Gala Espín
ARA A PORTADA
Publicat el
27 d’abril de 2022 a
les 19:41
Et pot interessar
-
Societat
Mor un menor en esfondrar-se una font a Salamanca durant la celebració del Mundial
-
Societat
Dos ofegaments més a Catalunya: un menor i un home gran a Calella i a Castelló d’Empúries
-
Societat
La nova proposta per regular les sales d'apostes a Barcelona divideix la ciutat per barris
-
Societat
Estabilitzat l'incendi al Prat de Llobregat que ha tallat la B-250 i un carril de la ronda de Dalt
-
Societat
Extingit un incendi sense ferits en una llar d'infants de Sant Martí
-
Societat
Llengua i lluites compartides a l'aplec de Salau: «Els occitans no s'han rendit»
