El 97,4% dels aspirants a les oposicions docents han pogut dur a terme les proves avui. Per fer-ho possible, s’han constituït amb normalitat un total de 152 tribunals arreu de Catalunya, un nombre superior de tribunals respecte d’altres ocasions per tal de fer possible la celebració de les proves amb totes les garanties de seguretat sanitària en el marc de la pandèmia.
La gran majoria d’aspirants han pogut presentar-se a les proves. Estaven convocades concretament 5.970 persones per accedir al cos de professorat de secundària, d’escoles oficials d’idiomes, professors d’arts plàstiques i disseny, i mestres de taller d’arts plàstiques i disseny.
Per diferents motius –ja sigui per confinament, per altres causes mèdiques o per les conseqüències produïdes pel temporal Filomena-, hi ha hagut 158 persones que no han pogut accedir als tribunals per dur a terme les proves, fet que suposa un 2,7% sobre el total d’aspirants. El nombre d’absències registrades s’acosta molt a les absències que es donen en cada oposició.
Per a les persones que han arribat tard a l’hora de la convocatòria, el Departament d’Educació ha flexibilitzat l’horari i l’han realitzat avui mateix en un altra franja horària. En el cas dels opositors que no han pogut accedir al tribunal, Educació recollirà els casos, els analitzarà individualment i donarà la resposta adequada perquè els aspirants no en surtin perjudicats.
Per dur a terme les oposicions amb totes les garanties sanitàries, el Departament ha previst un seguit de mesures de seguretat. Així, s’han donat instruccions als tribunals per repartir els aspirants en diferents aules o espais dels centres, amb ventilació, distància de seguretat mínima de 2 metres i evitant les concentracions d’opositors als accessos i passadissos, tant a l’entrada com a la sortida.
El 97% dels aspirants a les oposicions docents han fet les proves aquest dissabte tot i les nevades
Societat
El Govern assegura que s'han constituït amb normalitat el total de 152 tribunals repartits arreu de Catalunya
- Les oposicions , que contemplaven 5.000 noves places, ajornades fins al setembre -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política L'oficialitat del català a Europa: tres anys encallada i amenaçada pel calendari electoral Lluís Girona Boffi
-
Política El finançament s'encamina cap al Congrés sense garanties d'èxit: calendari dels entrebancs Bernat Surroca Albet
-
Successos Escorcoll en el pis d'un dels detinguts pel crim de Manresa, al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
Publicat el
09 de gener de 2021 a
les 19:14
Et pot interessar
-
Societat
Illa es compromet des d’Ucraïna a mantenir «l’esforç de cooperació» de Catalunya
-
Societat
Sis de cada deu trens de Rodalies va arribar tard el juliol
-
Societat
Llibertat amb mesures cautelars per a la mare del nadó trobat mort a la Mina
-
Societat
Deu ferits per intoxicació de monòxid de carboni en un vaixell al port de Barcelona
-
Societat
Telefónica ven la històrica seu de la Gran Via de Madrid al «rei dels centres comercials»
-
Societat
Més busos interurbans i dues noves rutes: consulta les tretze línies reforçades aquest setembre
