Catalunya té grans balnearis arreu del territori on fer una escapada per relaxar-se. Cadascun té el seu encant personal, però n'hi ha un que, més enllà de les percepcions subjectives, té un particularitat que no es veu a cap altre indret d'Europa: es tracta del balneari més alt del Vell Continent.
Estem parlant dels Banhs de Tredòs, a la Vall d'Aran, que és un petit i acollidor hotel de tres estrelles amb només nou habitacions situat entre paisatges verds que a l'hivern s'omplen de neu. L'allotjament, a part d'oferir servei de restaurant i cafeteria, excursions amb raquetes i motos de neu, compta amb un balneari situat, ni més ni menys, a 1.700 metres d'altura.
[noticiadiari]2/263610[/noticiadiari]
L'hotel rep l'aigua termal d'un brollador que sorgeix a 33 graus al circ de Colomèrs, un dels massissos de muntanyes més espectaculars del parc nacional d'Aigüestortes i Estanys de Sant Maurici. Les instal·lacions estaven abandonades, però el 1995 es va fer una gran reforma per reobrir, i ara compta amb una piscina termal coberta, un jacuzzi i un circuit amb una sauna finlandesa a més de 88 graus, entre altres luxes com dutxes d'hidromassatge o un spa exterior.
Les aigües dels Banhs de Tredòs també són saludables per tractar afectacions a la pell, problemes en les articulacions i en la respiració pel seu alt contingut en sofre i sulfobacteris. En concret, les aigües del balneari ajuden a la temperatura i la pressió del cos, afavorint la circulació i l'eliminació de toxines.
[plantillavirals]
El balneari més alt d'Europa és català
Els Banhs de Tredòs, situats entre muntanyes de la Vall d'Aran, compten amb unes aigües termals a 1.700 metres d'altura
- Una de les piscines del balneari més alt d'Europa -
- Banhs de Tredòs
ARA A PORTADA
-
La represa de les negociacions entre Niubó i els sindicats naufraga: «La proposta d'avui és un insult» Gerard Mira
-
La CGT reclama als Mossos informació sobre les infiltracions policials dels últims deu anys Gerard Mira
-
«Fora complexos»: Illa reivindica a Califòrnia el lideratge català en talent i innovació Pep Martí i Vallverdú
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el
12 d’octubre de 2023 a
les 13:18
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home en caure d'una alçada de set metres mentre treballava a Sant Pere de Ribes
-
Societat
Detenen un professor d'un institut de Barcelona per assetjament sexual
-
Societat
«El meu cas determina moltes coses sobre els drets dels usuaris de Rodalies»
-
Societat
El futur passeig de la Zona Franca «s'assemblarà molt» a la nova avinguda Meridiana
-
Societat
CCOO i UGT plantegen una nova vaga a Rodalies
-
Societat La pandèmia de la Covid va provocar 22 milions de morts, tres vegades més dels notificats, segons l'OMS
