La Plataforma per la Llengua ha denunciat en un comunicat un nou cas de discriminació lingüística vers la llengua catalana: el Banc Santander nega l'atenció a una clienta perquè parlava català. Segons han explicat en un comunicat, els fets van tenir lloc a Palma, quan una dona va visitar l'oficina central de l'entitat. Allà, després que la clienta li preguntés quan acabava el termini d'una promoció d'un producte que oferien, el director li va demanar el número de DNI, i la clienta l'hi va donar en català. Va ser llavors que el director de la sucursal li va etzibar que no l'atendria i que marxés de l'oficina.
Els altres dues denúncies que han rebut aquesta setmana que recull la Plataforma per la Llengua, un es va produir a Barcelona, quan una dona va trucar a la immobiliària Barcelona Selecta i va ser "vexada i insultada" per haver-se expressat en català. La dona va canviar llavors el castellà i, en acomiadar-se, l'home va insultar-la greument titllant-la de "catalana asquerosa" i "mala puta".
El darrer cas també va ser a través d'una trucada de la companyia de telefonia Orange. L'operadora, que parlava en espanyol, va demanar a la noia que se li dirigís en aquesta llengua. La clienta li va demanar que, ja que era l'empresa Orange qui volia oferir-li un servei, li procurés un teleoperador que pogués atendre-la en la seva llengua, el català. Davant aquesta demanda, la comercial va anunciar que ja no li oferiria la promoció que tenia per a ella ja que no es podien entendre.
El Banc Santander denega l'atenció a una clienta perquè parlava català
Societat
La Plataforma per la Llengua rep tres denúncies per discriminació lingüística aquesta setmana
ARA A PORTADA
-
-
Política Un casament de l'establishment barceloní a l'Empordà reuneix Feijóo, Manuel Valls i Ana Patricia Botín Oriol March
-
Política Junts acusa Sánchez i Feijóo de desembarcar a Catalunya per convertir-la en un «camp de batalla» ACN
-
Política Snooker | Els debats que ens mereixem Ferran Casas i Manresa | Pep Martí i Vallverdú | Neus Climent
-
Publicat el
13 d’abril de 2018 a
les 19:06
Et pot interessar
-
Societat
Collboni i Mamdani aborden els reptes d'habitatge, turisme, pobresa i clima a Nova York
-
Societat
Detenen cinc persones quan intentaven robar coure a les vies del tren a Roda de Berà
-
Societat
Tornarà el «Volem bisbes catalans»?
-
Societat
El Sindicat de Llogateres xifra en 73 els blocs de pisos on té llogaters organitzats
-
Societat
«Que el projecte Manhattan de la IA estigui en mans privades és un camí cap al desastre»
-
Societat
Les vagues i les mobilitzacions dels docents continuaran: «La crisi és greu»
