El restaurant barceloní Disfrutar, dirigit pels excaps de cuina d'elBulli Oriol Castro, Eduard Xatruch i Mateu Casañas, és el segon millor restaurant del món. Així ho ha revelat aquest dimarts a la nit el prestigiós rànquing britànic The World's 50 Best Restaurants en una gala celebrada a la ciutat de València.
Aquesta mateixa classificació ha situat al capdavant de la classificació el restaurant Central, a Lima (Perú) i, en tecer lloc, DiverXo, del madrileny Dabiz Muñoz.
Disfrutar va aconseguir la primera estrella Michelin el 2015, només quan feia un any que tenia obertes les portes. La segona la va guanyar el 2017, a banda d'acumular un total de tres sols a la guia Repsol. Els tres xefs també dirigeixen el restaurant Compartir de Cadaqués.
Més avall del rànquing, la cuina espanyola també ha comptat amb representació de la mà d'Asador Etxebarri de Víctor Arguinzoniz, en 4a posició; Quique Dacosta a Dènia, en 20è lloc; Elkano, d'Aitor Arregi a Getaria, en 22a posició, i Mugaritz, d'Andoni Luis Aduriz a Sant Sebastià, que ha quedat 31è. Més enllà dels restaurants, el món de la gastronomia a l'Estat també està d'enhorabona perquè Miguel Ángel Millán de l'establiment d'alta cuina DiverXo de Madrid ha estat reconegut com el millor sommelier de l'any.
El 2019, el premi va canviar de format i tots aquells restaurants que ja han estat alguna vegada números 1 no poden tornar a formar part del rànquing. Entren dins d'un nou programa batejat amb el nom The Best of the Best, en reconeixement de la seva trajectòria i excel·lència. Per tant, ni el restaurant gironí El Celler de Can Roca ni els que han encapçalat la llista algun cop apareixeran més a la classificació.
[plantillavirals]
El barceloní Disfrutar, segon millor restaurant del món
L'establiment dirigit pels excaps de cuina d'elBulli Oriol Castro, Eduard Xatruch i Mateu Casañas escala una posició respecte a la distinció de l'any passat
ARA A PORTADA
-
La conferència de presidents, un camp de batalla que certifica la poca cultura federal de l'Estat Bernat Surroca Albet
-
El PP portarà a la conferència de presidents una esmena a la totalitat contra el «cupo independentista» Redacció
-
-
El Govern recula: les faltes d'ortografia penalitzaran a la Selectivitat més enllà de les llengües Redacció
-
Publicat el 20 de juny de 2023 a les 22:51
Actualitzat el 20 de juny de 2023 a les 23:07
Et pot interessar
-
Societat Ciberatac a Infojocs amb una «quantitat significativa» de dades robades
-
Societat Defensar la llengua ja és cosa de tots: crida a les entitats per adherir-se al Pacte
-
Societat El temps d'aquest divendres 6 de juny: s'estabilitza la temperatura estiuenca entre sol i núvols
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 7 i 8 de juny
-
Societat Barcelona, escollida per acollir un centre d'escala mundial sobre «economia oceànica sostenible»
-
Societat Un fenomen inèdit a la galàxia: neix un planeta gegant a partir d'una estrella diminuta