Fa poques setmanes la PAHC Sabadell bufava deu espelmes de la seva fundació i dos anys i mig del darrer bloc ocupat, aquest dissabte han repetit l’acció al Centre, al carrer Calderón. Un immoble que han batejat amb el nom de Bloc Masachs, en record a dues germanes de la ciutat veïna de Barberà que van migrar, després de la Guerra Civil Espanyola, a Oradour-sur-Glane (França) i van ser assassinades pels nazis.
Els pisos s'han destinat per a famílies migrades, perquè "són les que més pateixen el capitalisme ferotge", ha assegurat la plataforma en un comunicat, perquè han de fer front a "una muralla administrativa". Es tracta d’un edifici, tal com ha subratllat la PAHC, propietat del BBVA, "i de gran part dels habitatges de les famílies que venen a les nostres assemblees".
Precisament, l’organització ha recordat aquest recent desè aniversari "i seguim en aquesta batalla", ja que s’executen una mitjana de "15 desnonaments" diaris a Catalunya, 10.961 el primer trimestre de 2021.
[noticiadiari]71/34175[/noticiadiari]
[h3]Un nom amb homenatge[/h3]
Bloc Masachs és per la història de les dues germanes, Emilia i Angelina, veïnes de Barberà que el 10 de juny de 1944 van ser víctimes del centenar de soldats de les SS, que van exterminar les persones que hi havia al poble francès d’ Oradour-sur-Glane.
Van assassinar un total de 643 persones, de les quals més de 200 eren nens. Una vintena dels morts eren espanyols i dues aquestes nenes d’11 i 7 anys. Per això, han volgut fer un "humil homenatge a l’antifeixisme, l’antiracisme i a totes aquelles persones que es juguen la vida per aconseguir una vida millor".
[noticiadiari]71/31396[/noticiadiari]
[h3]Retrets de l’Ajuntament[/h3]
L’ocupació del bloc no ha agradat a l’Ajuntament de Sabadell que ha indicat que es tracta d’uns pisos "propietat d’un gran tenidor" i que l’administració local, a través del dret de tanteig i retracte, havia iniciat el procediment per comprar-lo. I estava previst destinar-los a aquelles persones que havien demanat un habitatge "a la Mesa d'Emergència, i que, per tant, han seguit els passos i compleixen els requisits".
[noticiadiari]71/34349[/noticiadiari]
[noticiadiari]71/33718[/noticiadiari]
El bloc Masachs: el sisè edifici que ocupa la PAHC a Sabadell
El consistori retreu l’acció perquè s’havien iniciat els contactes per comprar els pisos
ARA A PORTADA
-
Deu anys del miratge dels «ajuntaments del canvi»: per què no se'n van sortir Ferran Casas i Manresa
-
L'Estat planteja una oficialitat parcial del català el 2027 per vèncer les reticències de la UE Redacció
-
Illa es reuneix per primera vegada amb un baró autonòmic del PP en ple debat pel finançament Bernat Surroca Albet
-
-
Publicat el 13 de juny de 2021 a les 15:39
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 24 i 25 de maig: el sol guanya (gairebé) la batalla
-
Societat Condecoren el mosso que va liderar el cas de la nena que va patir abusos sota protecció de la DGAIA
-
Societat Els simuladors de metro obren les portes a la ciutadania per celebrar els 100 anys del servei
-
Societat Mor una dona en un incendi a casa seva a Barcelona
-
Societat Més de 9.000 anuncis de pisos turístics d’Airbnb a Catalunya són il·legals
-
Societat Turisme detecta 9.000 anuncis de pisos turístics il·legals d’Airbnb a Catalunya