La Guàrdia Urbana de Barcelona ha activat durant aquest cap de setmana un operatiu específic per lluitar contra la venda ambulant il·legal als principals eixos comercials i zones turístiques de la ciutat, coincidint amb el primer festiu d'obertura comercial per les rebaixes d'estiu. Ahir, dissabte, en el primer dia d'operatiu, la presència de patrulles, tant amb presència uniformada d'agents com amb equips de paisà, va reduir la concurrència de venedors ambulants a les zones de major activitat comercial i turística com la zona centre, el litoral, la Sagrada Família i el Parc Güell. Tot i això, els agents de la Guàrdia Urbana van realitzar un total de 154 denúncies i van decomissar 5.330 objectes.
Concretament, a la zona centre i litoral, es van realitzar 109 denúncies relacionades amb la venda ambulant il·legal, tant d'aliments i llaunes com d'altres articles, i es van decomissar 2.914 objectes: 1.196 begudes, 328 polseres, 289 ventalls i 352 articles de bijuteria, entre d'altres. Paral·lelament, al parc Güell, es van efectuar 45 actuacions contra el comerç ambulant il·legal i es van decomissar 2.416 objectes: 212 ulleres, 117 figures, 582 collars, 379 ventalls, 247 imants, 12 souvenirs, 59 polseres, 22 clauers, 13 xiulets i 773 articles de bijuteria.
En el marc d'aquest dispositiu també s'han detingut dues persones per atemptat, resistència i delicte contra la propietat intel·lectual relacionades amb la venda ambulant, un a la zona litoral i un altre a l'entorn de la plaça de Catalunya.
El «botí» de la Urbana contra la venda ambulant il·legal: begudes, polseres i ventalls
Coincidint amb el primer festiu d'obertura comercial, la Guàrdia Urbana de Barcelona intensifica els controls a les zones més turístiques
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
03 de juliol de 2011 a
les 09:48
Et pot interessar
-
Societat
Mor Josep Maria Cadena, impulsor de l'«Avui», als 90 anys
-
Societat
Els canvis de la DGT en la renovació del permís de conduir que afecten els majors de 65 anys
-
Societat
Els metges estenen la campanya per deixar de fer hores extra als CAP i endureixen la pressió al Govern
-
Societat
Les famílies afectades pels retards amb un nou institut de Barcelona ocupen el carrer
-
Societat
La defensa de Jonathan Andic denunciarà davant un jurat popular la vulneració de la seva presumpció d'innocència
-
Societat
Codi lliure i verificació constant: així s'ha gestat la consulta per avalar (o no) l'acord amb Educació
