Cada vegada és més complicat estar al dia de totes les opcions de què disposen els cotxes. Els comandaments dels vehicles sovint amaguen detalls que ofereixen altres tipus de conduccions, complements que ajuden a estar més còmode, tant per a conductors com per a passatgers. Un dels botons menys coneguts és el de fer recircular l'aire.
La recirculació de l'aire, que se simbolitza amb un cotxe amb una fletxa a l'exterior, és una opció que incorpora el sistema de ventilació i dispersa l'aire. És a dir, tria si l'aire de la ventilació és la de fora o la de dins del vehicle. Malgrat que els experts recomanen no mantenir-ho en marxa més de 10 minuts, que és quan cal renovar l'aire, sí que es pot utilitzar en casos concrets.
[noticiadiari]2/267349[/noticiadiari]
Un dels bons moments per utilitzar aquesta opció és quan cal evitar males olors o contaminació que hi hagi a la carretera. Sovint les vies estan envoltades de fàbriques, granges o obres que també poden expulsar fum o pols. És en aquest context en què la recirculació de l'aire pot ajudar a continuar fent sentir còmodes els passatgers i no posar en risc la qualitat de l'aire que es respira.
Per altra banda, cal tenir en compte que es pot fer servir tant a ple hivern com a ple estiu, per estalviar-se patir baixes o altes temperatures que poden arribar de l'exterior del vehicle. Posant primer el climatitzador i, després, la recirculació, es redueix la despesa de combustible i d'energia.
[plantillavirals]
El botó del cotxe que permet gastar menys combustible i que poca gent coneix
Societat
Es pot fer servir tant a ple hivern com a ple estiu, per estalviar-se baixes o altes temperatures que poden arribar de l'exterior del vehicle
- Una conductora, en una imatge d'arxiu -
- Pexels
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de febrer de 2024 a
les 15:30
Et pot interessar
-
Societat
Extingit un incendi sense ferits en una llar d'infants de Sant Martí
-
Societat
Llengua i lluites compartides a l'aplec de Salau: «Els occitans no s'han rendit»
-
Societat
La xarxa ferroviària manté 183 trams amb velocitat limitada sis mesos després de l'accident de Gelida
-
Societat
Detingut un home acusat d'agressió homòfoba durant el Pride Barcelona
-
Societat Una baralla a Badalona acaba amb quatre ferits i una arma de foc implicada
-
Societat
Barcelona reivindica «totes les realitats» en la manifestació més multitudinària del Pride
