Cada vegada és més complicat estar al dia de totes les opcions de què disposen els cotxes. Els comandaments dels vehicles sovint amaguen detalls que ofereixen altres tipus de conduccions, complements que ajuden a estar més còmode, tant per a conductors com per a passatgers. Un dels botons menys coneguts és el de fer recircular l'aire.
La recirculació de l'aire, que se simbolitza amb un cotxe amb una fletxa a l'exterior, és una opció que incorpora el sistema de ventilació i dispersa l'aire. És a dir, tria si l'aire de la ventilació és la de fora o la de dins del vehicle. Malgrat que els experts recomanen no mantenir-ho en marxa més de 10 minuts, que és quan cal renovar l'aire, sí que es pot utilitzar en casos concrets.
[noticiadiari]2/267349[/noticiadiari]
Un dels bons moments per utilitzar aquesta opció és quan cal evitar males olors o contaminació que hi hagi a la carretera. Sovint les vies estan envoltades de fàbriques, granges o obres que també poden expulsar fum o pols. És en aquest context en què la recirculació de l'aire pot ajudar a continuar fent sentir còmodes els passatgers i no posar en risc la qualitat de l'aire que es respira.
Per altra banda, cal tenir en compte que es pot fer servir tant a ple hivern com a ple estiu, per estalviar-se patir baixes o altes temperatures que poden arribar de l'exterior del vehicle. Posant primer el climatitzador i, després, la recirculació, es redueix la despesa de combustible i d'energia.
[plantillavirals]
El botó del cotxe que permet gastar menys combustible i que poca gent coneix
Es pot fer servir tant a ple hivern com a ple estiu, per estalviar-se baixes o altes temperatures que poden arribar de l'exterior del vehicle
- Una conductora, en una imatge d'arxiu -
- Pexels
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
11 de febrer de 2024 a
les 15:30
Et pot interessar
-
Societat
Nova protesta dels mestres: negar-se a fer sortides i colònies
-
Societat
Nova vaga dels metges: rua reivindicativa per Barcelona per denunciar la sobrecàrrega laboral
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 21 i 22 de febrer
-
Societat
«Santaco» com a punt de trobada en la defensa municipal del català
-
Societat
La nova vida de Tito Álvarez al Carib: «És una terra d'oportunitats»
-
Societat
La Sagrada Família arriba als 172,5 metres d'altura i canvia l'«skyline» de Barcelona
