El quiosc de la plaça Imperial Tàrraco de Tarragona ha tancat definitivament aquest divendres 8 d’octubre després de 54 anys venent diaris a una de les places més concorregudes de la ciutat. Al punt on està ubicat, hi ha de passar un carril bici.
Olimpiu Capusán, que fins ara regentava la propietat, i reclama respostes a l’Ajuntament: “No ens han dit res, ens han obligat a tancar i ho hem sabut per la premsa i el Twitter d’alguns regidors”.
Capusán assegura que des de la institució municipal no els han donat suport ni els han fet arribar cap notificació: “Només tenim el contracte de concessió i les gairebé 1.500 firmes que hem aconseguit no han servit per a res, ens han obligat a tancar i no tenim alternatives”.
Per la seva banda, Xavier Puig, conseller de Territori i Sostenibilitat de l'Ajuntament, exposa que la prioritat actual de la ciutat és “fomentar la mobilitat sostenible a Tarragona connectant els barris del municipi i per sobre de tot preservar la seguretat dels vianants”, cosa que considera inviable si es manté el quiosc a la seva ubicació actual.
El conseller afirma que el carril bici, el qual té previst finalitzar les obres el 5 de novembre, “és d’interès públic i, per tant, superior als interessos privats”.
A més, l’Ajuntament de la ciutat assegura que s’ha reunit amb el concessionari de l’establiment i li ha proposat tres alternatives per tal de mantenir el quiosc: “Anar a un altre quiosc a precari, ampliar l’espai d’aquest nou quiosc amb elements tous, ja que la normativa no permet fer obres, o fer un nou quiosc a l’últim tram de la Rambla”. Així i tot, no s’ha arribat a cap acord i la concessió de l’establiment ha caducat després de 50 anys regentant-lo.
[h3]"Gràcies, des de 1967"[/h3]
La indignació entre els clients i els tarragonins ha fet bullir les xarxes socials aquestes últimes setmanes. Judit Asensio és una de les habituals del quiosc i opina que “és una referència de la plaça i de la ciutat i sap molt greu que el facin tancar”.
Rosa Calero esperava fa uns dies a un metre de l’establiment que el seu marit comprés una revista esportiva mentre llegia el “gràcies, des de 1967” que Capusán havia escrit en una pissarra davant dels diaris. “Fa molta llàstima que tanqui, és de tota la vida i hi venim sovint”, assegurava a NacióDigital.
Tot i els desitjos dels clients i la voluntat de fer reconsiderar la decisió a l’Ajuntament de Tarragona, la concessió s’ha acabat i no s’ha arribat a cap acord per fer compatible el carril bici i les demandes del concessionari. El quiosc de la Imperial Tàrraco ja no vendrà més diaris i revistes. Tot per deixar pas a una nova forma de mobilitat a la ciutat.
El carril bici fa fora un quiosc històric de Tarragona
Societat
L’Ajuntament prioritza "la mobilitat sostenible i la seguretat dels vianants", tot i la indignació social
ARA A PORTADA
-
Política «Seràs el ponent de la llei antiocupació»: Feijóo s'aferra a Albiol per imposar-se a Vox a Catalunya Pep Martí i Vallverdú
-
Política Albiol se saltarà els estatuts del PP: no es pot ser diputat i alcalde d'una ciutat de mes de 20.000 habitants Pau Espí Solé
-
-
Política Sánchez juga la carta Begoña Gómez en la campanya: «Ens han intentat trencar i no ho han aconseguit» Natàlia Pinyol
Publicat el
09 d’octubre de 2021 a
les 12:45
Et pot interessar
-
Societat
Troben el cos de la dona arrossegada per una riera a Cabrera de Mar
-
Societat
Rodalies recupera la normalitat després de la suspensió temporal de l'R2 Sud i els Regionals
-
Societat
TMB instal·la barreres antiinundacions a Barcelona davant la previsió de pluja
-
Societat
Els micropobles reclamen un marc normatiu propi per a l'escola rural
-
Societat
Plataforma per la Llengua alerta que la catalanofòbia «afebleix el prestigi social del català»
-
Societat
«Estem cansades de ser la persona que fent birres ha de dir que no es faci un comentari sexista»
