L’Ajuntament de Tàrrega ha finalitzat la campanya de prospeccions amb georadar que s'ha dut a terme a l’interior del cementiri de la ciutat per determinar la presència de més fosses comunes vinculades a la Guerra Civil Espanyola.
El projecte ha pogut confirmar la localització de la fossa comuna ja senyalitzada l’any 2007 a partir de referències documentals. Tanmateix, els resultats també han apuntat a la possible presència d’una segona fossa situada en una altra de les parcel·les de la necròpoli. Els experts sospitaven de la seva existència per la ubicació de creus a l'entorn, que podrien correspondre a soldats provinents de l’hospital militar de Mas Colom i a víctimes dels bombardejos del 1938 a la capital de l'Urgell.
El georadar és un aparell que transmet ones electromagnètiques que travessen diferents capes del subsol generant dades topogràfiques que detecten moviments de terra, objectes o estructures. Així doncs, aquests treballs permetran executar futures intervencions arqueològiques amb major precisió.
L’acció ha estat impulsada per la Regidoria de Patrimoni i Memòria Història amb la col·laboració del Museu Tàrrega Urgell i el suport de l’Institut d’Estudis Ilerdencs i la Diputació de Lleida.
El cementiri de Tàrrega podria amagar una segona fossa de la Guerra Civil
Els cossos podrien correspondre a soldats provinents de l’hospital militar de Mas Colom i a víctimes dels bombardejos del 1938
- Els tècnics ja sospitaven de la seva existència per la presència d'unes creus a la parcel·la -
- Aj. de Tàrrega
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de març de 2023 a
les 17:17
Et pot interessar
-
Societat
Els catalans aïllats a Madrid faran quarantena fins al 21 de juny: així funciona el protocol
-
Societat
Es disparen les denúncies per discriminació lingüística: la Generalitat va rebre'n 3.600 el 2025
-
Societat
Més de la meitat de migrants que arriben marxen al cap de pocs anys
-
Societat
Educació xifra el seguiment de la vaga en un 35% però manté el silenci sobre les negociacions
-
Societat
El cas del creuer MV Hondius: què ens ensenya el brot d’hantavirus sobre salut pública
-
Societat
Barcelona prepara més suports a la regularització de migrants al pavelló de Montjuïc
