L’Ajuntament de Tàrrega ha finalitzat la campanya de prospeccions amb georadar que s'ha dut a terme a l’interior del cementiri de la ciutat per determinar la presència de més fosses comunes vinculades a la Guerra Civil Espanyola.
El projecte ha pogut confirmar la localització de la fossa comuna ja senyalitzada l’any 2007 a partir de referències documentals. Tanmateix, els resultats també han apuntat a la possible presència d’una segona fossa situada en una altra de les parcel·les de la necròpoli. Els experts sospitaven de la seva existència per la ubicació de creus a l'entorn, que podrien correspondre a soldats provinents de l’hospital militar de Mas Colom i a víctimes dels bombardejos del 1938 a la capital de l'Urgell.
El georadar és un aparell que transmet ones electromagnètiques que travessen diferents capes del subsol generant dades topogràfiques que detecten moviments de terra, objectes o estructures. Així doncs, aquests treballs permetran executar futures intervencions arqueològiques amb major precisió.
L’acció ha estat impulsada per la Regidoria de Patrimoni i Memòria Història amb la col·laboració del Museu Tàrrega Urgell i el suport de l’Institut d’Estudis Ilerdencs i la Diputació de Lleida.
El cementiri de Tàrrega podria amagar una segona fossa de la Guerra Civil
Els cossos podrien correspondre a soldats provinents de l’hospital militar de Mas Colom i a víctimes dels bombardejos del 1938
- Els tècnics ja sospitaven de la seva existència per la presència d'unes creus a la parcel·la -
- Aj. de Tàrrega
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de març de 2023 a
les 17:17
Et pot interessar
-
Societat
Un ferit greu i un esquiador mort en una allau a Benasc
-
Societat
Els usuaris de Rodalies rebutgen la presència del PP a la manifestació: «No són benvinguts»
-
Societat
Albiol va més enllà i ara demana desallotjar els sensellar acampats sota un pont
-
Societat
Barcelona haurà de readmetre o indemnitzar un cuiner acomiadat per no assolir el nivell de català
-
Societat
Una Església «més valenta» i la llengua com a acollida: el full de ruta dels cristians catalanistes
-
Societat
El personal laboral d'educació es manifesta a Barcelona per exigir millores laborals i un complement salarial
