El col·lectiu de taxistes Élite proposa un pla de xoc a Colau per «netejar» el sector

Demanen una unitat de la Guàrida Urbana especialitzada en transport públic per lluitar contra les comissions i un pla de viabilitat per retirar 2.500 llicències

Publicat el 10 de novembre de 2015 a les 13:30
El col·lectiu de taxistes Élite, format per més de 2.000 taxistes de Barcelona, presentarà a l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, un pla de xoc per aconseguir "netejar" el sector i posar fre als principals problemes, com "l'intrusisme i el cobrament de comissions", en una reunió prevista per a aquesta mateixa setmana, encara sense dia concret.

En declaracions a NacióDigital, el portaveu d'Élite Tito Álvarez assenyala que aquest col·lectiu alternatiu, aparegut al febrer del 2014 i que ja compta amb més afiliats que els sindicats sectorials, ha demanat aquesta reunió amb Ada Colau perquè hi ha qüestions d'aquest sector que van més enllà de la regidoria de mobilitat. De fet, ja han mantingut reunions amb la regidora i alhora presidenta de l'IMET (Institut Metropolità del Taxi), Mercedes Vidal, però consideren que hi ha temes que cal tractar directament amb l'alcaldessa.

En aquest sentit proposen la "creació d'una unitat de la Guàrdia Urbana especialitzada en transport de viatgers", amb l'objectiu d'acabar amb la "mala praxis" del cobrament de comissions, que afecta tant dins com fora del sector. De fet asseguren tenir un llistat amb milers de matrícules de vehicles de transport de viatgers, tant procedents de les VTC -empreses de lloguer de vehicles amb conductor- com del taxi que cobrarien comissions amb la connivència d'hotels. "Parlem de 50 milions d'euros anuals", assegura, en aquest negoci de les comissions fraudulentes.

Retirar llicències

Així mateix, Élite presentarà a l'alcaldessa un pla de viabilitat del sector que passa per la "retirada d'unes 2.500 llicències", que hauria de pagar l'administració ja que consideren que en l'actual context hi ha més llicències de les necessàries.

Pel que fa a la proposta d'augmentar les parades de taxis per evitar que els clients els aturin al mig del carrer, Élite defensa l'augment de parades, sobretot de "microparades", especialment com a mesura per prevenir el pagament de comissions, ja que molt hotels "truquen a radioemissores perquè diuen que no tenen parades a prop", però es mostren disconformes amb la voluntat d'eliminar l'habitual parada al vol del taxi.