El Col·legi d'Enginyers de Camins han anunciat aquest dimarts que avalen la proposta del Port de Barcelona de gestionar les obres dels accessos viaris i ferroviaris a les seves instal·lacions. El degà de la mateixa institució, Oriol Altisench, considera que la via proposada pel consell d'administració portuari és "la millor manera de desbloquejar unes actuacions aturades durant anys per manca de lideratge polític". A més, demana al ministeri de Foment l'acceptació de la proposta i la programació definitiva de les obres.
El Port de Barcelona va aprovar en el darrer consell de l'administració la proposta de creació d'una oficina tècnica (que estarà ubicada al World Trade Center) i un director nomenat pel mateix ministeri, però que des de la capital catalana treballarà en coordinació amb totes les administracions, empreses i entitats implicades.
L'entitat valora molt positivament el fet que el Port assumeixi el diferencial de cost entre els imports de licitació actualment previstos per Foment i el cost final del projecte resultant. "Les obres són claus pel futur del Port, un dels principals tractors de l'economia catalana", ha dit Altisench. La comissió d'infraestructures i finançament del Col·legi considera que "són obres de gran complexitat, amb múltiples afectacions en infraestructures clau per a la mobilitat metropolitana", i que cal assegurar el compliment dels terminis previstos i resoldre els problemes de mobilitat i afectacions.
El Col·legi d'Enginyers de Camins demana que el Port de Barcelona gestioni les obres dels accessos
Reclama al ministeri de Foment l'acceptació de la proposta i la programació definitiva de les obres
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 12 de març de 2019 a les 19:22
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 7 d'agost: la temperatura torna a enfilar-se
-
Societat Festes de Gràcia 2025: cartell, concerts, carrers guarnits i programa
-
Societat Tanquen un centre d’estètica a l’Eixample que feia tractaments amb material caducat
-
Societat Nova ciberestafa a Booking: a través de les reserves extrauen les dades bancàries
-
Societat Detenen l'home que va llençar lleixiu a una treballadora d'una benzinera de Nou Barris
-
Societat Programa de les festes de Gràcia 2025