El Consell de Garanties Estatutàries (CGE) ha emès un dictamen sobre la llei d’habitatge espanyola aprovada el 27 d'abril i conclou que alguns dels seus articles resulten ser inconstitucionals i contraris a l’Estatut. Les conclusions, que en alguns punts ha comptat amb el vot particular contrari de dos membres del CGE, remarquen que la norma estatal vulnera competències de la Generalitat en matèria d’habitatge i urbanisme o el principi d’autonomia financera.
Aquest dictamen havia estat sol·licitat perquè el ple del Parlament pugui votar el pròxim dia 1 de setembre si presenta un recurs d’inconstitucionalitat davant el TC, tal com va sol·licitar Junts. Amb les conclusions de l’informe fet públic aquest divendres, que assegura que hi ha múltiples articles que trepitgen competències catalanes, el recurs d'inconstitucionalitat tindria moltes probabilitats de ser acceptat.
[noticiadiari]2/251803[/noticiadiari]
La llei inclou la regulació del mercat del lloguer en àrees tensionades -allà on els preus de l'habitatge castiguen especialment els llogaters- i acaba amb la possibilitat de fer increments anuals dels contractes d'acord amb l'IPC, en aquest cas a tot l'estat espanyol. Ara, però, la primera llei d'habitatge a l'Estat podria estar a la corda fluixa.
El Consell de Garanties resol que la llei espanyola d'habitatge trepitja competències catalanes
L'òrgan català troba inconstitucionals i que confronten l'Estatut diversos articles de la nova normativa estatal, i ara el Parlament haurà de decidir a petició de Junts si tramita un recurs al TC
ARA A PORTADA
-
ERC apuja el to i adverteix Illa que «se li acaba el temps» per complir els acords Lluís Girona Boffi
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
El debat de política general al Parlament, en directe: diàleg entre Illa i els partits Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
-
Publicat el 04 d’agost de 2023 a les 15:49
Et pot interessar
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluges a 22 comarques amb la dana Alice a prop
-
Societat Retards a l'R1 i l'RG1 per l'avaria d'un tren entre Caldes d'Estrac i Mataró
-
Societat El Sindicat d'Estudiants se suma a la vaga general del 15 d'octubre
-
Societat Moren quatre treballadors en l'esfondrament d'un edifici en obres al centre de Madrid
-
Societat Detecten un brot de xarampió al Garraf en una família antivacunes
-
Societat El temps d'aquest dimecres 8 d'octubre: l'avantsala dels ruixats