Els fons d'inversió immobiliària Azora ha anunciat a través d'un comunicat la intenció d'iniciar accions legals contra l'Ajuntament de Barcelona. El consistori va anunciar la setmana passada l'obertura d'un expedient sancionador contra el grup, a qui acusen de tenir buits 20 pisos de protecció oficial durant període de tres anys.
[noticiadiari]204429[/noticiadiari]
La infracció està tipificada com a "molt greu" segons la llei d'habitatge del 2007. Si l'expedient tira endavant, Azora haurà de fer front a una multa que pot anar dels 90.000 als 900.000 euros per cada immoble.
El fons, però, qualifica de "falsa" l'acusació de l'Ajuntament. A més, consideren que el consistori una "campanya de desprestigi i assetjament" per "motius ideològics.
"Amb un mínim de diligència, l'Ajuntament podria haver comprovat que els pisos havien estat ocupats abans d'iniciar l'expedient", assegura el fons.
L'anunci d'Azora és un nou capítol del conflicte que manté amb l'Ajuntament de Barcelona. El consistori ha instat diverses vegades el fons a negociar per no fer pagar lloguers "abusius" als llogaters. El Sindicat de Llogaters lidera la demanda de negociació col·lectiva a diferents municipis catalans.
El fons voltor Azora anuncia accions legals contra l'Ajuntament de Barcelona
El consistori va anunciar la setmana passada l'obertura d'un expedient sancionador contra l'empresa per tenir buits pisos de protecció oficial
ARA A PORTADA
-
-
El dia clau de García Ortiz: declaració al Suprem per acabar de desvincular-se de la filtració Bernat Surroca Albet
-
-
El Congrés tomba a la primera la proposta d'ERC per «fregir a impostos» els especuladors Bernat Surroca Albet
-
Carlos Mazón es desentén de la gestió de la dana: «No depenia de si estava al Ventorro» Lluís Girona Boffi
Publicat el 24 de juny de 2020 a les 19:03
Et pot interessar
-
Societat
Conductors d'autobús es regiren contra el bus autònom que TMB prova a Montjuïc
-
Societat
Trànsit revela quin carril li preocupa més a les carreteres: «Està més sobresaturat que el del mig»
-
Societat
Marc Ribas, a Barcelona: així serà la xarcuteria que obre al desembre
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 12 de novembre: arriba l'«estiuet de Sant Martí»
-
Societat
El 47% dels residents a Catalunya d'entre 25 i 39 anys són nascuts a l'estranger
-
Societat
Aquesta famosa marca de xocolata no està regalant productes: és una estafa
