Els fons d'inversió immobiliària Azora ha anunciat a través d'un comunicat la intenció d'iniciar accions legals contra l'Ajuntament de Barcelona. El consistori va anunciar la setmana passada l'obertura d'un expedient sancionador contra el grup, a qui acusen de tenir buits 20 pisos de protecció oficial durant període de tres anys.
[noticiadiari]204429[/noticiadiari]
La infracció està tipificada com a "molt greu" segons la llei d'habitatge del 2007. Si l'expedient tira endavant, Azora haurà de fer front a una multa que pot anar dels 90.000 als 900.000 euros per cada immoble.
El fons, però, qualifica de "falsa" l'acusació de l'Ajuntament. A més, consideren que el consistori una "campanya de desprestigi i assetjament" per "motius ideològics.
"Amb un mínim de diligència, l'Ajuntament podria haver comprovat que els pisos havien estat ocupats abans d'iniciar l'expedient", assegura el fons.
L'anunci d'Azora és un nou capítol del conflicte que manté amb l'Ajuntament de Barcelona. El consistori ha instat diverses vegades el fons a negociar per no fer pagar lloguers "abusius" als llogaters. El Sindicat de Llogaters lidera la demanda de negociació col·lectiva a diferents municipis catalans.
El fons voltor Azora anuncia accions legals contra l'Ajuntament de Barcelona
Societat
El consistori va anunciar la setmana passada l'obertura d'un expedient sancionador contra l'empresa per tenir buits pisos de protecció oficial
ARA A PORTADA
-
Política «Junts s'ha alineat definitivament amb Vox i PP; és un abans i un després» Bernat Surroca Albet
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets Pau Espí Solé
Publicat el
24 de juny de 2020 a
les 19:03
Et pot interessar
-
Societat
De migrar des de Gàmbia a ser campió d'Espanya amb el guiatge de l'entrenador: «El gimnàs és casa meva»
-
Societat
El català també necessita un lloc on viure
-
Societat
El Sindicat de Llogateres de Madrid titlla de «circ» la derogació dels decrets d’habitatge
-
Societat
El moviment per l'habitatge bloqueja la sortida de Barcelona per escalfar la manifestació de dissabte
-
Societat
La Xarxa Europea d'Igualtat Lingüística reclama que els algoritmes no «excloguin» l'ús del català
-
Societat
Educació mou fitxa per recuperar les colònies però no convenç els sindicats
