El Govern anunciarà aquest dijous les noves restriccions per fer front a la segona onada de la pandèmia en un context que des de Salut defineixen com a "crític" i "insostenible". El gabinet de crisi de l'executiu, ara encapçalat pel vicepresident amb funcions de president, Pere Aragonès, s'ha reunit durant quatre hores aquest dimecres per analitzar la situació i ha decidit que demà s'anunciïn tant les noves mesures com els ajuts als sectors afectats.
[noticiadiari]2/210770[/noticiadiari]
En aquests moments, el Govern no descarta apostar per confinaments, ja sigui perimetral -mesura per la qual sí que té competències- com domiciliaris, una atribució que la Generalitat no té amb l'actual decret. De fet, l'executiu reclama a la Moncloa que li atorgui les competències necessàries per poder-los decretar. Amb tot, tal com ha avançat NacióDigital, el ministeri de Sanitat no preveu autoritzar-los per ara perquè considera que el Govern ha d'esprémer primer totes les opcions que té al seu abast, com ara el del tancament perimetral.
"El decret no permet confinaments domiciliaris. Les possibilitats d’actuació en base a l'estat d’alarma són prou contundents com per poder prendre mesures per contenir i rebaixar contagis", ha dit el ministre de Sanitat, Salvador Illa, en declaracions al programa Planta Baixa de TV3. Davant d'aquest escenari, el gabinet de crisi, del qual en formen part també els experts de Salut i Protecció Civil, ha analitzat l'estat de la situació per tal de definir les pròximes actuacions en l'àmbit sanitari, econòmic i social. El Govern també haurà d'anunciar si es prorroguen o no les actuals restriccions, com ara el tancament de bars, restaurants i centres d'estètica, així com les restriccions d'aforament en comerços.
Aquest dijous el Congrés ha de votar la pròrroga de sis mesos de l'estat d'alarma que permet que les comunitats gestionen el toc de queda i decretin confinaments perimetrals. Amb tot, davant la falta de suports, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha proposat als grups que l'ampliació pugui revisar-se en quatre mesos, és a dir, el 9 de març. El consell interterritorial avaluaria la conveniència, o no, d'aixecar l'estat d'alarma. Per ara, tant el PP com Ciutadans, així com els partits independentistes, rebutgen la proposta.
[plantillacoronavirus]
El Govern anunciarà aquest dijous les noves restriccions
Societat
El gabinet de crisi s'ha reunit amb totes les opcions, també els confinaments, sobre la taula
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
28 d’octubre de 2020 a
les 13:08
Actualitzat el
28 d’octubre de 2020 a les
13:20
Et pot interessar
-
Societat
Collboni fa una crida a les grans ciutats a unir-se per l'habitatge assequible
-
Societat
Busquen cinc homes vestits de policies que es van endur un home d'un cotxe a l'AP-7
-
Societat
Diagnosticar abans i avançar en la recerca: els reptes de la nova era de l'Alzheimer
-
Societat
Barcelona aclareix la pugna per l'alcaldia: les claus de totes les candidatures a l'Ajuntament
-
Societat
Un intern de la presó de Quatre Camins se suïcida a la seva cel·la
-
Societat
Cremen les ofrenes florals de la Diada al monument de Rafael Casanova
