La Generalitat ha donat llum verda de manera definitiva al pla de Barcelona per expropiar la Casa Buenos Aires, a Vallvidrera, i fer-hi habitatge dotacional per a joves i gent gran. S'aclareix així el futur d'una finca que havia acollit un hotel i una residència de gent gran.
El març del 2019 joves del barri van ocupar-la per reclamar usos socials per a l'immoble, propietat dels Pares Paüls i en procés de venda a un altre privat per fer-hi un hotel de luxe. Ara l'immoble està en mans de l'empresa London Private Company.
Els joves, que van transformar la Casa Buenos Aires en un espai comunitari, van ser desallotjats l'octubre del 2020 però la decisió del Govern ratifica ara el compliment de part dels seus objectius. La Generalitat ha acceptar catalogar la finca pel seu interès patrimonial i canviar la seva qualificació.
Així, es tirarà endavant un procediment d'expropiació -del qual encara es desconeix el preu- per fer-hi habitatge dotacional per a joves i gent gran i evitar així que l'edifici històric es converteixi en un hotel de luxe.
L'Ajuntament ja havia aprovat el pla per expropiar la finca al ple municipal del passat novembre. El paper de l'Ajuntament en el conflicte ha acabat amb la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, investigada per un delicte de prevaricació després d'una demanda de la propietat.
El Govern avala el pla de Barcelona per expropiar la Casa Buenos Aires
El pla preveu fer habitatge social a l'antic hotel, que va estar ocupat un any i mig fins al passat octubre

- Manifestació contra el desallotjament de la Casa Buenos Aires | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de març de 2021 a les 14:20
Actualitzat el 09 de març de 2021 a les 14:21
Et pot interessar
-
Societat Un accident amb sis vehicles implicats a l'AP-7 a Martorell provoca retencions de 10 quilòmetres en sentit Barcelona
-
Societat Detenen un conductor begut que dormia mig nu a la carretera a Jorba després d'accidentar-se
-
Societat Laberint
-
Societat Es reobre el trànsit a la nova Via Laietana després de tres anys d'obres
-
Societat Mor un motorista en un accident amb un microbús a Subirats
-
Societat Malestar a l’ANC per la reforma dels estatuts que impulsa la direcció de Lluís Llach