Pagar per entrar en cotxe a Barcelona podria ser una possibilitat si la Zona de Baixes Emissions (ZBE), que vetarà l'entrada dels vehicles més contaminants a la ciutat a partir de l'1 de gener, no dona els resultats esperats.
Tant la Generalitat com l'Ajuntament de Barcelona plantegen implantar el peatge mediambiental si la ZBE no contribueix a reduir prou la contaminació. La tinent d'alcaldia d'Ecologia, Janet Sanz, ha assegurat després d'una reunió aquest dilluns amb la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que els estudis per implantar el peatge ja estan en marxa. A hores d'ara falta per definir el sistema de pagament, cosa que depèn de l'Estat perquè l'Ajuntament no en té competències.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha avisat que el peatge urbà no seria una iniciativa a llarg termini en cas que els resultats de la Zona de Baixes Emissions no siguin els desitjats.
Brussel·les ja ha portat Espanya davant el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) pels alts nivells de contaminació a Barcelona, la zona del Baix Llobregat-Vallès i Madrid i es preveu que el tribunal trigui 18 mesos a prendre una decisió. En aquest temps, les administracions han assegurat que volen accelerar l'impuls de mesures contra la pol·lució.
Entre aquestes mesures, hi ha la implementació de zones de baixes emissions a municipis metropolitans o l'acceleració dels carrils Bus-VAO a la B-23 i de la C-245.
Sobre la taula també hi ha l'opció d'incrementar els serveis de transport públic, tot i que per ara no s'han plantejat mesures concretes en aquest sentit. Calvet sí que ha demanat una reunió amb la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, per exigir més inversions de l'Estat en transport públic a Catalunya.
Discrepàncies sobre el port i l'aeroport
Generalitat i Ajuntament no es posen d'acord sobre el futur de dues de les infraestructures que generen més contaminació a Barcelona: el port i l'aeroport.
Mentre que Calvet no s'ha mostrat partidari de reduir-hi l'activitat, Sanz ha demanat que les dues infraestructures deixin de créixer, i ha qualificat de "declaracions buides" qualsevol discurs sobre polítiques mediambientals que no vagi acompanyat d'una aposta pel decreixement del port i l'aeroport.
El govern Colau i la Generalitat s'avenen a plantejar un peatge ambiental a Barcelona
El Govern i l'Ajuntament de Barcelona estudien implantar la mesura si el veto als vehicles més contaminants no dona resultats
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 29 de juliol de 2019 a les 15:06
Et pot interessar
-
Societat Tanquen un restaurant de Sant Adrià de Besòs per un brot de salmonel·la que afecta una vintena de persones
-
Societat El temps d'aquest dilluns 9 de juny: matí amb ambient assolellat i tarda amb algun núvol
-
Societat Quin impacte tindria per als avions grans allargar la pista del Prat? Una dada oculta treu el cap
-
Societat Un apicultor utilitza les seves abelles per atacar una patrulla de Mossos
-
Societat A partir d'avui et trucaran menys i podràs identificar les trucades comercials
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran provoca un mort i 19 ferits a Saragossa